Célcsoport – életkor: Elsősorban 3. osztályos gyülekezeti gyerekcsoport számára szánt hitoktatói segédanyag, de vegyes életkori összetételű alsós csoport számára is alkalmazható. A 2-os hittan-sorozat folytatása, ahol hasonló szerkezetű és szemléletű óratervekkel és kiegészítő feladattárral találkozunk. Az órasorozat a hivatalos hittantantervekkel összehangoltan alkalmazható, de tovább alakítható, kiegészíthető, illetve konkrét egységei más koncepciójú órasorozatba is beépíthetők. A 2018/19-es tanévben folyamatosan készül a 4. osztályos anyag is.
A sorozat bőséges faladat- és játékgyűjteményként funkcionál, illetve megmutatja, hogyan építhetők be a játékok, feladatok a hitoktatás gyakorlatába. Az élményszerű, felfedező tanulásra, a facilitáló pedagógusi munkára és a sokrétű intelligencia komplex fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Ezen keresztül szeretne a gyerekek számára „élhető hitet”, „létre bátorító” üzenetet átadni a bibliai történetek kreatív, problémacentrikus, kapcsolatokra és kommunikációra építő feldolgozásával. Ezt segítik elő az óracímek gondolatébresztő kérdései is.
A bibliai témákat élettémák és az egyházi év rendje szerint válogattuk, csoportosítottuk és rendeztük sorba. A munkában figyelembe vettük a református és evangélikus egyház gyülekezeti hittantervét, valamint az iskolai erkölcstan élettémáit is. Az órasorozatba beépül egy-egy szabad hét a téli és tavaszi szünet idejére. Az őszi szünetre eső 9. heti téma megoldása a hitoktatón, a csoport és a gyülekezet helyzetén, szándékán múlik.
A teljes anyag elérhető e-könyvként:
Hittan-óratervek 3.o. – éves terv
Lakóhely, otthon a teremtett világban
Isten megszabadítja népét – Mózes történetei – kapcsolat Istennel és egymással
- 03. Hova rejtsük? – Izráel nyomorúsága és Mózes születése – óraterv
- 03. Hova rejtsük? – További ötletek és variációk
- 04. Mit tettél? – Mózes vétke és menekülése – óraterv
- 04. Mit tettél? – További ötletek és variációk
- 05. Miért pont én? – Mózes találkozása Istennel – óraterv
- 05. Miért pont én? – További ötletek és variációk
- 06. Ki az az Úr? – A szabadító Isten: csapások Egyiptomban – óraterv
- 06. Ki az az Úr? – További ötletek és variációk
- 07. Mi az a páska? – A szabadító Isten: kivonulás Egyiptomból – óraterv
- 07. Mi az a páska? – További ötletek és variációk
- 08. Láttál már ilyen csodát? – Átkelés a Vörös-tengeren – óraterv
- 08. Láttál már ilyen csodát? – További ötletek és variációk
- 09. Ha Isten velünk, kicsoda ellenünk? – Mózes és Luther éneke – óraterv
- 09. Ha Isten velünk, kicsoda ellenünk? – További ötletek és variációk
Isten törvényt ad és otthont készít népének – bizalom, hűség és bátorság: a hit lovagi erényei
- 10. Hogyan tovább? – Úton az ígéret földje felé: a pusztai vándorlás – óraterv
- 10b. Hogyan tovább? – További ötletek és variációk
- 11. Mit szabad, mit nem? – Isten szövetséget köt népével: a Tízparancsolat – óraterv
- 11. Mit szabad, mit nem? – További ötletek és variációk
- 12. Kire hallgatsz? – Tizenkét kém Kánaánban – óraterv
- 12. Kire hallgatsz? – További ötletek és variációk
- 13. Hogyan fogsz győzni? – Az ígéret földje előtt – óraterv
- 13. Hogyan fogsz győzni? – Az ígéret földje előtt – További ötletek és variációk
Az ígéret gyermekei – karácsony ajándéka
Isten törődik velünk – Jézus megkeres, gyógyít, megment – együttérzés, segítségnyújtás, hála, önismeret
- 19. Mit ér a barátság? – A kapernaumi béna meggyógyítása – óraterv
- 20. Vesztettél már el valamit vagy valakit? – Az elveszett drahma – óraterv
- 23. Mi a gond, Zákeus? – Zákeus története – óraterv
Jézus közösséget épít – az evangélium szabályai – húsvéti üzenet – együttműködés, kapcsolatépítés
Pünkösd utáni gyülekezet – a gyülekezetépítés feladatai – közösségi élet és feladatok