Célcsoport – életkor: Elsősorban 4. osztályos gyülekezeti gyerekcsoport számára szánt hitoktatói segédanyag, de vegyes életkori összetételű alsós csoport számára is alkalmazható. A segédanyag a 2. osztályos és 3. osztályos hittansorozat folytatása, hasonló szerkezetű, szemléletű óratervekkel és kiegészítő feladatokkal. Az órasorozat a református hittantanterv segítségével készült, de más hittantervekkel is összehangolható, tovább alakítható, kiegészíthető, illetve egyes részei más koncepciójú órasorozatba is beépíthetők.
A sorozat bőséges faladat- és játékgyűjteményként szolgál, illetve megmutatja, hogyan építhetők be a játékok, feladatok a hitoktatás gyakorlatába. Az élményszerű, felfedező tanulásra, a facilitáló pedagógusi munkára és a sokrétű intelligencia komplex fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Ezen keresztül szeretne a gyerekek számára „élhető hitet”, „létre bátorító” üzenetet átadni a bibliai történetek kreatív, problémacentrikus, együttműködésre építő feldolgozásával. Ezt segítik elő az óracímek gondolatébresztő kérdései is.
A bibliai témák és élettémák egymásra épülnek, és figyelembe veszik az egyházi és iskolai év rendjét. Így az adventi és húsvéti ünnepkör külön témaegységbe került, és az órasorozatba beépül egy-egy szabad hét a téli és tavaszi szünet idejére. Az őszi szünetre eső téma megoldása a hitoktatón, a csoport és a gyülekezet helyzetén, szándékán múlik.
Hittan óratervek 4. o. – éves terv
Otthon és kapcsolat, közösség és otthon
Isten országot/hazát ad népének, vezetőket állít szolgálatba – közösségi kapcsolatok, a közösség élettere, vezetői
- 03. Veletek van Isten? – Isten gyülekezete – Izráel, mint népközösség – óraterv
- 03. Veletek van Isten? – További ötletek és variációk
- 04. Hol fogunk élni? – Átkelés a Jordánon, Jerikó bevétele – óraterv
- 04. Hol fogunk élni? – További ötletek és variációk
- 05. Ki a ti uratok? – Józsué búcsúja – óraterv
- 05. Ki a ti uratok? – További ötletek és variációk
- 06. Miért történt ez velünk? – Gedeon elhívása és győzelme – óraterv
- 06. Miért történt ez velünk? – További ötletek és variációk
- 07. Hová indulsz, hol fogsz lakni? – Ruth otthont talál – óraterv
- 07. Hová indulsz, hol fogsz lakni? – További ötletek és variációk
- 08. Kire figyelsz? – Sámuel elhívása és feladata – óraterv
- 08. Kire figyelsz? – További ötletek és variációk
- 09. Merre menjünk? – Honfoglaló túra – részösszefoglalás – óraterv
- 09. Merre menjünk? – Városfoglaló túra – További ötletek és variációk
Isten királyi megbízást ad – a hatalom forrása és célja, a hatalommal való élés módja
- 10. Ki legyen a királyunk? – Saul, az első király – óraterv
- 10. Ki legyen a királyunk? – További ötletek és variációk
- 11. Mi lakik a szívedben? – Dávid királlyá választása – óraterv
- 11. Mi lakik a szívedben? – További ötletek és variációk
- 12. Hol a te Istened? – Dávid és Góliát – óraterv
- 12. Hol a te Istened? – További ötletek és variációk
- 13. Mit adhatok neked? – Dávid és Jónátán barátsága – óraterv
- 13. Mit adhatok neked? – További ötletek és variációk
- 14. Ki tesz igazságot? – Saul és Dávid – óraterv
- 14. Ki tesz igazságot? – További ötletek és variációk
Király és trónörökös – a karácsony királya
- 15. Mi a te dolgod? – József megbízása és feladata – óraterv
- 15. Mi a te dolgod? – További ötletek és variációk
- 16. Ki a király? – Isten királyi uralma és ajándéka – óraterv
- 16. Ki a király? – További ötletek és variációk
Királyi felelősség: a hatalommal való élés lehetőségei – vezető szerep, dominancia a csoportban, közösségben
Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatában
Királyt áldozó nagypéntek, királyra lelő húsvét – a gyász örömre fordul
Isten országa titkai – odaadás és növekedés a gyülekezetben