Képforrás: 123RF
Székfoglaló történetmeséléssel
A székfoglaló játék továbbfejlesztett változata, amiben már nem a versengés a fontos. Itt a történetmondás kreatív alkalmazása, az egymásra figyelés, a mozgásos kooperáció kerül fő helyre.
Kérj fel valakit mesélőnek, aki úgy érzi, el tudná mondani a bibliai történetet. (Vagy ezt, vagy egy másikat, pl. a kánai menyegző történetét.) A többieket oszd kétfelé, és a két csoport üljön le egymással szemben egy-egy széksorra. A két széksor egymástól 2-3 méter távolságra legyen.
A mesélő válasszon egy szót, amit majd beleépít a történetbe. Pl. pohár. Vagy: bor. De lehet semlegesebb szó is, mondjuk: talán. Így nehezebb és érdekesebb is a játék.
A mesélő mondja ki hangosan a szót, majd a sorok között sétálva mesélje a történetet. A többiek figyelnek. Amikor elhangzik a választott szó, mindenki felpattan a székéről, és a két sor helyet cserél. A mesélő is megpróbál leülni. Akinek nem jut hely, ottmarad középen, és folytatja a megkezdett történetet. De mielőtt folytatná, ő is választ hangosan egy szót, amit majd beépít a történetbe.
Játék forrása
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
27. Tudod-e, ki vagyok? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: Sweet Publishing / FreeBibleimages.org
Lázár-képek
Kép forrása, további képekkel a történethez
(a Sweet Publishing engedélyével)
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
27. Tudod-e, ki vagyok? – Lázár feltámasztása – óraterv
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Témakör: Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatában
Időszak, időtartam: Március 2. hete
Élettéma: Tudod-e, ki vagyok? – Bajban derül ki, ki a barát, és ki a király
Bibliai téma: Lázár feltámasztása – János 11,1–44
27. Tudod-e, ki vagyok? – Lázár feltámasztása – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
26. Hol vannak a vendégek? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Üljön le mellém…
A gyerekek körben ülnek, de egy szék most üresen marad. Akinek az üres szék a jobb keze felől esik, az kezdi a játékot: „Üljön le mellém…” és folytatja a mondatot egy névjátékkal, tulajdonsággal, fejtörővel, tréfás beugratóval, egyéni ötletek alapján.
Pl.: Üljön le mellém,
Akire a meghívás illik, az feláll (ha szükséges, kimondja a megoldást), és elfoglalja az üres széket. Ha több játékosra is illik a meghívás, akkor a gyorsaság számít: aki hamarabb kapcsol, és odaér, azé az üres hely. A másik játékos visszaül a régi helyére. Az újonnan megüresedett helyre ismét meghívást tesz az, akinek a jobb keze felől esik. Túl sokáig gondolkodni nem lehet, ilyen esetben a játékvezető az üres szék másik oldalán ülőt szólítja fel, hogy hívjon meg valakit maga mellé.
A meghíváshoz elég ötletesnek és figyelmesnek is kell lenni. A játék addig érdekes, amíg van elég ötlet és kihívás benne.
Alapötlet: Keresztesi Hajnalka: Az én jobbomon lévő hely üres c. játéka A Bibliából jöttem c. játékgyűjteményből (Parakletos, 2004)
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
26. Hol vannak a vendégek? – A nagy vacsora; a királyi menyegző – óraterv
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Témakör: Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatában
Időszak, időtartam: Március 1. hete
Élettéma: Hol vannak a vendégek? – Isten országába kaptál meghívást
Bibliai téma: A nagy vacsora; a királyi menyegző – Lukács 14,15–24; Máté 22,1–14
26. Hol vannak a vendégek? – A nagy vacsora; a királyi menyegző – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
Digitális nemzedékek megszólíthatósága – képzés pedagógusoknak, szülőknek
/Kategória: Kateteka hírekDigitális nemzedékek megszólíthatósága címmel 4-alkalmas képzést indít a REMA tavasszal gyermek- és tinitanítóknak, pedagógusoknak és szülőknek!
Előadó: Miklya Luzsányi Mónika pedagógus, teológus, író, egyebek mellett számos ifjúsági regény, tankönyv, pedagógiai kézikönyv és újságcikk szerzője, a téma tapasztalt szakértője
A képzés nem akkreditált pedagógus továbbképzésként 30 kreditpontot ér.
Szeretettel várunk minden tinikorosztállyal foglalkozó érdeklődőt!
Témák:
A byte-agyú gyerek
A sokrétű intelligencia formái
Y Z és Alfa generáció sajátosságai
Jelentkezéshez kattints ide
Bővebb információért pedig a honlapunkra
25. Ki az első? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Székfoglaló történetmeséléssel
A székfoglaló játék továbbfejlesztett változata, amiben már nem a versengés a fontos. Itt a történetmondás kreatív alkalmazása, az egymásra figyelés, a mozgásos kooperáció kerül fő helyre.
Kérj fel valakit mesélőnek, aki úgy érzi, el tudná mondani a bibliai történetet. (Vagy ezt, vagy egy másikat, pl. a kánai menyegző történetét.) A többieket oszd kétfelé, és a két csoport üljön le egymással szemben egy-egy széksorra. A két széksor egymástól 2-3 méter távolságra legyen.
A mesélő válasszon egy szót, amit majd beleépít a történetbe. Pl. pohár. Vagy: bor. De lehet semlegesebb szó is, mondjuk: talán. Így nehezebb és érdekesebb is a játék.
A mesélő mondja ki hangosan a szót, majd a sorok között sétálva mesélje a történetet. A többiek figyelnek. Amikor elhangzik a választott szó, mindenki felpattan a székéről, és a két sor helyet cserél. A mesélő is megpróbál leülni. Akinek nem jut hely, ottmarad középen, és folytatja a megkezdett történetet. De mielőtt folytatná, ő is választ hangosan egy szót, amit majd beépít a történetbe.
Játék forrása
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
25. Ki az első? – A főhelyek; a Zebedeus fiak kérése – óraterv
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Témakör: Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatában
Időszak, időtartam: Február 4. hete
Élettéma: Ki az első? – Versengés és szolgálat ellentéte
Bibliai téma: A főhelyek; a Zebedeus fiak kérése – Lukács 14,8–11; Márk 10,35–45
25. Ki az első? – A főhelyek; a Zebedeus fiak kérése – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
24. Van elég borotok? – Mire jó az üres? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Üres zacskóból „élő” bábok
A papírzacskó egy üres papírdarab, értékét az adja, hogy mi kerül bele. Leginkább friss péksütemény, amit örömmel eszünk meg, utána a zacskót összegyűrjük és eldobjuk. Kerülhet bele más áru is, a díszes papírzacskók pedig ajándékcsomagnak is alkalmasak. De mi van, ha a zacskóba nem étel kerül, hanem a kezünk? A zacskóból pedig test lesz és ruha – átalakul valakivé. Ez már ugye kész csoda?
A zacskóbábok rajzolással, papírragasztással alakíthatók, és egyszerű kézmozgással mozgathatók. Főleg az arcokat és a ruhát érdemes kiemelni, és nem az élethű testarányok a fontosak. Beszédes fejek, figurák alakulnak így, akikkel aztán el lehet játszani egy-egy párbeszédet, jelenetet a menyegzőn vagy a menyegző után történtekből. Pl. ahogy a tanítványok beszélgetnek maguk között: mi is történt, ki hogyan látja a dolgot. Lásd: Szent Miklós történetének zacskóbábjai
Kép: 123RF
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
24. Van elég borotok? – A kánai menyegző – óraterv
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Témakör: Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatában
Időszak, időtartam: Február 3. hete
Élettéma: Van elég borotok? – A csoda természete
Bibliai téma: A kánai menyegző – János 2,1–11
24. Van elég borotok? – A kánai menyegző – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.
23. Láttad már a királyt? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 4, Királyi szolgálat: Jézus, a szolgáló király – helyem és szolgálatom a közösségben, Jézus csapatábanKépforrás: 123RF
Tanítványláncok
Ugye ismerős az emberalakokból papírkivágással készülő láncalakzat? Ami egyforma sablonfigurákkal készül, ám az alakok könnyen személyessé tehetők egy kis színezéssel-rajzolással, esetleg hozzáragasztással. Még a lány-fiú karakterek közötti különbségek is jól kijöhetnek így, amihez nem feltétlenül kell az alapformán változtatni. De létezik a lány-fiú, szoknyás-nadrágos változat is, kicsit több utánavágással.
Készítsetek tanítványláncot, ami egy mai gyerekcsoport képét, összetartozását ábrázolja. Olyanokét, akik Jézus parancsát követik: „szeressétek egymást” (János 15,17).
Kép: 123RF
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 4 menüpont alatt.