Együtt

5. A hétköznapi és az ünneplő gyülekezet

, ,
TÉMA CÍME: Szívvel-lélekkel BIBLIAI TÖRTÉNET: Az első gyülekezet (ApCsel 2,42-47; 4,32-37) Egy közösség számára nemcsak az elvek, az összetartozás érzése a fontos. A közös tevékenység tudja összetartani igazán a közösséget. Vizsgáljátok meg, hogy az első gyülekezetnek milyen közös tevékenységei voltak? Hogyan tudták ezt megvalósítani? A ti számotokra milyen közös tevékenységre van lehetőség? Mi tarthatja össze legjobban a közösséget?
Szív fényekből

4. „Egy szív” alkotmány

, ,
TÉMA CÍME: Szívvel-lélekkel BIBLIAI TÖRTÉNET: Az első gyülekezet (ApCsel 2,42-47; 4,32-37)   Az első keresztény gyülekezetnek nem volt alkotmánya. „Egy szívvel, egy lélekkel” alkották a közösséget, mindenki tudta és tette a dolgát. Vajon mi lehet egy ilyen szívben, ahol egyetértés uralkodik? Mi alkothat egy ilyen szívközösséget?
Szívmozaik

3. Szívfaktor – ön- és társismereti játék

, ,
TÉMA CÍME: Szívvel-lélekkel BIBLIAI TÖRTÉNET: Az első gyülekezet (ApCsel 2,42-47; 4,32-37)   Közismert Kosztolányi Dezső kísérlete arra, hogy a tíz legszebb magyar szót megtalálja. Azóta sokan sokféleképpen tettek erre kísérletet, és a legszebbek toplistája a szótárban elég változatos. Most ti is tegyetek kísérletet, de ne a legszebb, hanem a számotokra legkedvesebb szavakat keressétek...
Szív puzzle

2. Szívből jön – gondolat- és imastaféta

, ,
TÉMA CÍME: Szívvel-lélekkel BIBLIAI TÖRTÉNET: Az első gyülekezet (ApCsel 2,42-47; 4,32-37)   A játékvezetőnél annyi előre megírt cédula legyen, ahány tagja van a csoportnak. A cédulákon olyan mondatkezdő szókapcsolatok vannak, amelyek valamilyen érzelmet váltanak ki, de tetszés szerint folytathatók.
Szív sablonok

1. Szív küldi – levélstaféta

, ,
TÉMA CÍME: Szívvel-lélekkel BIBLIAI TÖRTÉNET: Az első gyülekezet (ApCsel 2,42-47; 4,32-37)   A levélstafétát kisebb csoportokban érdemes megszervezni. Így személyesebb lehet az üzenet, jobban oda tudnak figyelni egymásra a gyerekek. Ovisok és alsósok kapjanak egy-egy szív alakú, középen összehajtott lapot (A4-es lapból kivágva). Felsősöknél ez nem fontos, náluk elegendő egy szebb levélpapír, valamilyen szíves jellel, jelzéssel.
A Szentlélek

6. Lélekjelenlét, lélek súgta jelentés

, ,
TÉMA CÍME: Amit hallotok BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön (ApCsel 2,1–41) A Szentlélek megjelenése mindent megváltoztatott a tanítványok életében. Nehéz megérteni, hogy miről is van szó, ha csak a külső jelekre figyelünk. Hiszen a pünkösdi csoda abban a formában csak egyszer történt meg. Nem szélzúgásra, lángnyelvekre és univerzális tolmácsra kell várnia tehát a mai tanítványoknak, hanem a Lélek jelenlétére.
Lucas Aguirre: A gondolat

5. Történetek és életjátékok

, ,
TÉMA CÍME: Amit hallotok BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön (ApCsel 2,1–41) „Leesett neki a tantusz”, mondjuk régi telefonos képpel, ha valaki hirtelen rájön, ráeszmél valamire. Ilyenkor általában „felébred”, vagyis a hirtelen megértett gondolat élénkítő, pezsdítő hatással van.
Fele sem igaz

4. Jelentéstotó

, ,
TÉMA CÍME: Amit hallotok BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön (ApCsel 2,1–41) Állíts össze „Fele sem igaz” jellegű totót a bibliai történetben (vagy korábbi történetekben) szereplő szavak, kifejezések jelentéséhez. A vicces és szójátékos megoldások közé érdemes jelentésben közel álló megoldásokat is keverni. Így a játék, ha jól sikerül, szellemi pezsgéssel jár, ébresztően hat.
Szó

3. Szóhajtogató, szófejtegető

, ,
TÉMA CÍME: Amit hallotok BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön (ApCsel 2,1–41) A mindennapi életben is előfordul, hogy nem értjük egymást, hogy le kell fordítani valamit „magyarról magyarra”. A Biblia és az egyházias beszéd esetében is gyakran mondjuk, hogy „kánaáni nyelven” szól, vagyis számunkra érthetetlen szavakkal, kifejezésekkel van tele. Fejtsük meg, fordítsuk le játékosan néhány ilyen „kánaáni” szó, kifejezés értelmét.