11-1. Aranyborjú készül

, Életkorok:  alsós, felsős, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, gondolkodtató, logikai feladat, képalkotás, vizualitás, természetismeret, 
Szervezési formák:  hittanóra, távoktatás, digitális tananyag, 
Tudomány területek:  történelem, egyháztörténet, kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  digitális oktató anyag, kép, galéria, 
  • Alapige: 2Mózes 32,1–6 (15–20); valamint 2Mózes 19 (16–20); 20,18–21; 24,12–28
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, logikai-matematikai, testi-mozgásos, vizuális-térbeli, természeti
  • Tevékenység: Bibliai történet alapján érvek gyűjtése, csoportvita; igaz-hamis állítások; állóképek; egyiptomi bika- és tehénalakú istenek, képgaléria megtekintése; párosító tankocka: szarvasmarha nevei nemek és életkor alapján

 

Vita a Sínainál (Verbális-nyelvi, kapcsolati)

Izrael népe rövid idő alatt hatalmas dolgokon ment keresztül. Olyan dolgokon, amelyeket ember elképzelni sem tud, hiszen Isten számtalan csodán keresztül mutatta meg, hogy szereti a népét, és gondját viseli. Ám ezek az isteni tettek félelemmel is eltöltötték őket. Ráadásul az Úrtól választott vezető, Mózes 40 napja felment a hegyre. Egy olyan hegyre, ami – mai kifejezéssel – vulkanikus jelenségeket mutatott. 40 napja semmit sem tudtak Mózesről. Ott ültek a Sínai lábánál teljes bizonytalanságban és rettegő félelemben. Sokan voltak, akik Egyiptomra visszagondolva már csak a biztonságot és viszonylagos jólétet látták. Azt, hogy az egyiptomi állatistenek segítettek. Mózes Istenéről pedig alig tudnak valamit. Ráadásul Mózes is eltűnt. Nem csoda hát, hogy sokan lázongani kezdtek, hogy elfogyott a türelmük, és a láthatatlan Isten helyett, akinek még a nevét sem szabad kimondani, egy kézzelfogható istent szerettek volna. De azért valószínű, hogy nem mindenki gondolkodott így.

A gyerekek képzeljék el ezt a szituációt, majd alkossanak két csoportot, akik egymással vitáznak. Az egyik csoport azt mondja, hogy fel kell állítani az aranyborjút, a másik azt, hogy nem. Mindkét csoport gyűjtsön érveket a saját igaza mellett, majd egyenlő időt adva a megszólalásra bonyolítsuk le a vitát.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Állatok a Bibliában menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .