365-01. Teremtés – óvodás – ingyenes bemutató anyag
2012. január első hete
Korosztály: Óvodás
Élettéma: A világ, amiben élünk
Bibliai téma: Teremtés
Igeszakasz: 1Móz 1 – 2
A foglalkozás cÃme: Minden, amit teremtett, jó!
Üzenet/téma: Rácsodálkozás Isten teremtett világára.
Aranymondás/kulcsige: És látta Isten, hogy minden, amit alkotott, igen jó. (1Móz 1,31a)
365 bibliai történet: 1*
Motiváció:
Tegyetek sétát egy parkba, közeli erdőbe, esetleg folyópartra! Rossz idő esetén legalább az udvarra vidd ki a gyerekeket!
- Gyűjtsetek szÃneket! Aki egy új szÃnt talál, tegye rá a kezét, vagy mutasson rá!
- Mindenki keressen valamit, ami él – tegye rá a kezét!
Elmondhatod: A fák, bokrok akkor is élnek, ha nincs rajtuk levél. Télen pihennek.
- Mindenki keressen valamit, ami nem él!
- Mindenki keressen valamit, amit az ember csinált!
- Mindenki keressen valamit, amit Isten teremtett!
(Szóba jöhetnek élettelen dolgok is: föld, kÅ‘, vÃz, hó, jég?)
Figyeljétek meg, mennyi minden köszönhető Istennek! Mutass rá az ember által alkotott mesterséges környezet és az Isten által teremtett természeti környezet közötti különbségre! Beszélgessetek a természet védelméről is, hogyan vigyázhatnak az épségére, tisztaságára ők, a kisgyerekek. Ilyenkor télen is, amikor a természet pihen.
Történetmondás:
1Móz 1 – 2,4 alapján, támaszkodva a gyerekek mindennapi ismereteire (kedvenc állatok, madarak, fák stb.)
Szemléltetés:
Az óvodás munkalap (1*) felnagyÃtott képeit elÅ‘zetesen szÃnezd ki, és a történetmondás során ragaszd fel a táblára! (ElkészÃtheted a képeket a minta alapján saját kezűleg is.) A képkorongokat kifeszÃtett zsinegre, szalagra is felakaszthatod vagy felcsipeszelheted. Ehhez érdemes elÅ‘tte kartonra ragasztani a képeket.
ElmélyÃtés:
VetÃts a gyerekeknek a teremtés sorrendjében minél több érdekes képet a teremtett világról! (KészÃthetsz hozzá PowerPoint bemutatót is.)
Beszéljétek meg, mi van a képen, és hogy a gyerekek szerint az miért jó!
Megcsinálhatod ezt a feladatot úgy is, hogy újságból kivágott fotókkal „terÃted meg” az asztalt, és abból válogatnak a gyerekek.
Alkalmazás:
Válasszanak ki a gyerekek egy-egy állatot, amellyel szÃvesen azonosulnak! Legyenek köztük madarak, vÃzi és szárazföldi állatok is! Engedd el Å‘ket a teremben/szobában, hadd játsszák az állatok életét, mutassák meg mozgásukat, utánozzák a hangjukat!
Majd szólÃtsd Å‘ket csoportonként:
- Jöjjenek hozzám a vÃzi állatok!
- Jöjjenek hozzám a madarak!
- Jöjjenek hozzám a szárazföldi állatok!
Munkáltatás:
365/1* óvodás munkalap:
https://kateteka.hu/1-teremtes/
(Az instrukciókat megtalálod az 1* Feldolgozás „Munkalap” cÃmszava alatt.)
Ének:
Énekeljétek a „Ki teremtette?” kezdetű éneket (Jertek, énekeljünk 92.) egyszerű mozdulatokkal kÃsérve:
- – egész világ: két karral nagy kört rajzolunk a levegÅ‘be
- – hullámzó tenger: karunkkal a tenger hullámzását utánozzuk
- – sok csillag: fel, a magasba mutogatunk
- – repülÅ‘ madárka: karunkkal repülÅ‘ mozgást végzünk
- – téged, Å‘t, engem: egymásra és magunkra mutatunk
Elénekelhetitek a dalt új versszakokkal és mozgással is, és kitalálhattok még hasonló szakaszokat (lásd a 365 bibliai történet 2. lecke, ovis Felfolgozás-lapját): https://kateteka.hu/2-edenkertben/
Ki teremtette
- a barna medvét,
bandukoló medvét (cammogó járás) - a flamingót,
rózsaszÃn flamingót (karunkkal utánozzuk a flamingó hosszú Ãves nyakát) - a zöld békát,
ugrándozó békát (békaugrások a földön)
Stb.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!