15-2. Saspróbák

, , Életkorok:  alsós, felsős, ifis, 
Képesség területek:  természetismeret, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék, érzékszervi játék, képalkotás, vizualitás, nyelvi feladat, játék, ének, zene, ritmus, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, tábor, ifjúsági alkalmak, 
Tudomány területek:  természettudomány, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  film, kép, galéria, 
  • Alapige: 2Mózes 19,4; 5Mózes 32,10–11; Példabeszédek 30,18–19; János 3,8
  • Intelligenciatípus: Természeti, kapcsolati, testi-mozgásos, vizuális-térbeli, önismereti, egzisztenciális, verbális-nyelvi, zenei-ritmikus
  • Tevékenység: Természetfilmek megtekintése: repülni tanuló sasfiókák; sascsalád pantomimmozgással, képi ábrázolással; érzékelő- és megfigyelőjátékok; jelenségek értelmezése, beszélgetés; éneklés, szimbólumértés, dinamikus előadásmód

 

Szárnypróbálgatások (Természeti, kapcsolati, testi-mozgásos, vizuális-térbeli)

Figyeljünk meg egy rövid videofilmet egy fiatal sas első repüléséről. Nemcsak a sasmadár csodálatos vitorlázó képességét figyelhetjük meg a felvételen, hanem a „landolás” nehézségeit, a fiatal madár bizonytalanságait és a szülői jelenlétet is. Ahogy engedi szabadon repülni, de mindvégig figyelmesen követi, és ha kell megmutatja, hogyan kell csinálni.

 

 

Egy másik videón a szárnypróbálgatás fázisait is végignézhetjük az elrugaszkodás pillanatáig.

 

 

Itt pedig megfigyelhetjük, milyen nagy szüksége van a fiatalnak repülőleckéje során a szülői jelenlétre.

 

 

Miután a gyerekekkel megnéztük a filmeket, olvassák el Mózes énekének sorait a Bibliából, ami arról szól képes beszéddel, hogyan viselte gondját Isten a népének. Mintha egy korabeli filmfelvételt látnánk:

 

„Puszta földön talált reá, kietlen, vad sivatagban. Körülvette, gondja volt rá, óvta, mint a szeme fényét, ahogy a sas, röptetve a fészekalját, fiókái fölött repdes, úgy vette őt kiterjesztett szárnyaira, evezőtollán hordozva őt.”

5Mózes 32,10–11

 

Majd a gyerekek alkossanak 4-5 fős sascsaládokat (2 szülő + 2-3 fióka), és játsszák el mozgással a szárnypróbák különböző fázisait és a kirepülést.

Végül rajzoljanak vagy fessenek egy képet a repülni tanuló sasfióka és a sasszülő kapcsolatáról.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Állatok a Bibliában menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .