3Móz 23,3 Kövessük most a nagy keresztyén gondolkodó, Aquinói Tamás vélekedését, hogyan értelmezte ő a szombatnapi parancsot. „Mit kell kerülnünk? Mit kell tennünk?” – foglalja össze a filozófus a lényeget két kérdésben, s három dolgot említ: Elsőként a testi munkát kerüljük. Hányan használják ki a vasárnapot arra, hogy még valami plusz munkát elvégezzenek. Kecskeméten nagy […]

Zsid 4,1–11 A Zsidókhoz írt levél idézete is abból indul ki, hogy Isten megpihent a maga munkája után. De sajátos módon kiszélesíti a szombatot, s kozmikus távlatba helyezi. Azt mondja ki, hogy a nyugalom nemcsak fáradalmaink valamiféle fizikai kipihenését jelenti, hanem annak ígéretét is, hogy Isten egyszer a Vele való örök nyugalmat biztosítja. Az örök […]

1Móz 2,1–3 Sok teológus törte már a fejét azon a kérdésen, vajon mit is jelent a teremtés történetében, hogy Isten megpihent? Talán szüksége volt Istennek a pihenésre? Szüksége volt a megnyugvásra? Vagy már ez is értünk van? Isten látta, hogy nekünk milyen égető szükségünk lesz a munka utáni megpihenésre, s ezt fejezte ki már a […]