Adventi ablakok 2/2 – Családi képek

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  ön- és társismeret, kapcsolat, képalkotás, vizualitás, nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, barkácsolás, kézművesség, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, hittanóra, csendesnap, ünnepi műsorok, programok, családi alkalmak, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  kézműves oldal, 
  • Bibliai történet: Zsoltárok 127,3; Lukács 1,36–45
  • Intelligenciatípus: Kapcsolati, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi, testi-mozgásos, önismereti, egzisztenciális
  • Tevékenység: Mi lenne, ha… képzeletjáték a nagyszülők karakterével; családi fotók csoportosítása, sztorizás, történetmesélés a képekhez kapcsolódva; családi élőképek alakítása kiscsoportban; otthoni feladat: családi emlékezetkutatás; képzeletjáték: családom a jövőben; ajándék képkeretek készítése

 

Az én nagyim (Kapcsolati, vizuális-térbeli)

Alternatív előkészítő feladat A szeretetotthon ablaka című történet elé.

A gyerekek üljenek körbe. Mindenki gondoljon a saját nagymamájára vagy nagypapájára.

Képzeld el, mi lenne a te nagyid/nagypapád, ha valamilyen…

…szín lenne;

…gyümölcs lenne;

…étel lenne;

…játék lenne;

…közlekedési eszköz lenne;

…természeti jelenség lenne?

stb.

 

A fenti lehetőségek közül elég néhányat kiválasztani, ami a csoportunk számára érdekes lehet. Miután mindenki elképzelte, körben egymás után elmondhatják a gyerekek, hogy mi lenne a nagyi vagy a nagypapa. (Ha valaki nem szeretné elmondani, nem kell erőltetni. Maradhat az elképzelés titkos.)

 

Családi fotók (Kapcsolati, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi)

Szintén alternatív előkészítő feladat a foglalkozás elejére:

Előzetesen kérjenek a gyerekek otthon, és hozzanak el néhány olyan családi fotót, amihez valamilyen sztori tartozik. Lehetőleg mindenki hozzon olyan fotót is, amin a nagymama vagy nagyapa is szerepel. Foglalkozás elején csoportosítsuk a fotókat téma vagy szereplők alapján. Pl.:

  • kirándulás, nyaralás, családi ünnep, sport/játék, vicces történet stb.
  • szülőkkel, nagyszülőkkel, kicsi korban, barátokkal stb.

A képek csoportosítása, rendezgetése után mondjanak el néhányan a vállalkozók közül egy-egy képhez kapcsolódó sztorit, történetet.

Kérdezzük meg a gyerekeket, hogy náluk, a családban ki a nagy történetmesélő? Ki tud legtöbbet a családról, a családi sztorikból?

Majd utaljunk arra a történetre, amit fel fogunk olvasni: Figyeljék meg a gyerekek, hogy Borka és Dorka meg Bori nagyi családja történeteit ki ismerte a legjobban? Ki volt ő a család számára?

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Adventi ablakok menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .