37-3. Galambszárnyak
Életkorok: alsós, felsős,Képesség területek: barkácsolás, kézművesség, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, mozgásos játék, természetismeret, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap, távoktatás, digitális tananyag,
Tudomány területek: kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag,
Multimédia: kézműves oldal, film, online játékok,
- Alapige: Zsoltárok 55,7; Ézsaiás 60,8; ApCsel 1,9–11
- Intelligenciatípus: Vizuális-térbeli, önismereti, egzisztenciális, verbális-nyelvi, testi-mozgásos, természeti
- Tevékenység: Mozgatható papír galambmakett készítése; beszélgetés, érvelés a bibliai történet alapján, hálaadó imádság írása; mozgásos játék: galambfogó; galambtorony-videó megtekintése, galambmemória
Miért is nincs szárnyam (Vizuális-térbeli)
A repülés évezredek óta az emberiség nagy álma volt. A repülő galamb nemcsak a béke, hanem a szabadság jelképe is. A szabadulás vágyával teszi fel a kérdést a zsoltáros is:
Miért is nincs szárnyam, mint a galambnak,
hogy elrepülhetnék, és nyugton lehetnék?
Zsoltárok 55,7
Elrepülni ugyan nem tudunk, de egy nagyon szép „repülő” papírgalambot könnyen készíthetünk a gyerekekkel. A videón jól látható a galambmakett elkészítése, mozgatása, a videó alatti linkről pedig elérhető a sablon is.
Miért néztek az égre? (Önismereti, egzisztenciális, verbális-nyelvi)
Kérjük meg a gyerekeket, hogy mutassanak be gesztusokat, mimikát, amelyek egyértelműen a csodálkozást fejezik ki. A gesztusok között biztosan lesz olyan, ami örömteli, és ami félelemteljes.
Majd kérjük meg a gyerekeket, hogy meséljenek el az életükből egy-egy történetet, ami az ő számukra csodaszámba ment. Örömteli volt az esemény vagy félelmetes? Milyen arcot vágtak hozzá?
Jézus mennybemenetele egy olyan csoda, ami emberi ésszel fel nem fogható. S ha még hozzávesszük, hogy utána két angyal is megjelent a tanítványoknak, akkor nem csodálkozhatunk az értetlenségükön. A gyerekek mit gondolnak, Jézus mennybemenetele, az angyalok megjelenése örömteli vagy félelmetes esemény volt a tanítványok számára? Miért az egyik, miért a másik? Indokolják az álláspontjukat!
Sokszor mi is csodálkozva nézünk az égre, mint a tanítványok Jézus mennybemenetelekor: Hogyan történhetett ez meg? A gyerekek írjanak hálaadó imádságot egy olyan dologért, aminek a megtörténte csodaszámba ment a számukra.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Állatok a Bibliában menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!