12-5. Naplabda

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, mozgásos játék, kirándulás, sport, természetismeret, ének, zene, ritmus, ön- és társismeret, kapcsolat, gondolkodtató, logikai feladat, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, tábor, csendesnap, 
Tudomány területek:  művészetek, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online szöveg, digitális oktató anyag, 
  • Bibliai történet: Zsoltárok 19,2–7; 74,12–16; 84,11–12
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, testi-mozgásos, zenei-ritmikus, természeti, egzisztenciális, logikai-matematikai, kapcsolati
  • Tevékenység: Beszélgetés, versek értelmezése, képek és szavak, szöveg párosítása; mondatalkotás, ritmusjáték labdadobással; daltanulás, éneklés körben járva; foci mozgáselemeinek játékos gyakorlása, ügyességi közös labdajáték

 

Jó labda (Verbális-nyelvi, testi-mozgásos, zenei-ritmikus, természeti)

Ki minek örül? Mire mondja, hogy de jó? – Hallgassuk meg a gyerekek válaszait.

Majd vegyünk elő egy labdát, álljunk körbe, és játsszunk labdakapó-labdadobó játékot mondatalkotással egybekötve. A játékvezető kezdi így: „Jó a nyár.” Odadobja valakinek a labdát, aki elkapja, és hasonló mondatot mond, pl.: „Jó a fagyi.” vagy „Jó az idő.” Először lassan, ha kell, magyarázattal együtt játsszunk, majd, ha a gyerekek értik a szabályt, gyorsíthatunk. Minél pergőbb lesz a játék, annál érdekesebb. Ugyanazt a dolgot nem lehet még egyszer mondani. Aki hibázik vagy sokáig nem mond semmit, annak a vállalkozó szomszédja átveheti a szót és a labdát.

 

Miután sok jóra fény derült, olvassuk fel a gyerekeknek Nemes Nagy Ágnes Labda című jó-soroló versét (elérhető a címre kattintva, kép forrása).

Mit mond a vers: mi a jó? Mit gondoltok, mi lehet közülük a legjobb?

Mi mindenhez hasonlít a labda? Párosítsuk a képeket és nevekkel a Labdák című tankockán (kattints a címre).

El tudjuk-e kapni a naplabdát, holdlabdát?

Mikor ilyen színes a napkorong? (naplemente, napfelkelte)

Mikor ilyen kerek labda a Hold? (telihold)

Miért kapta a labdarózsa ezt a nevet? (gömbvirágzat)

Nyitókép forrása

A gyerekek álljanak párba, és minden pár kapjon egy labdát. Mondogassuk a vers első szakaszát ütemesen felelgetve, előbb labda nélkül, majd labdadobással. Akinél ott a labda, mondja a következő félsort, és máris dobja a labdát a párjának. Ha elég pergő a játék, folyamatos lesz a versmondás.

 

Jó a nyár, ║ jó a tél,
jó az út, ║ jó a szél,
jó a labda ║ – nézd, szalad; –
jó a hold és ║ jó a nap.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .