grafika © Bódi Kati
A teljes Hittan 2 sorozat megjelent szerkesztett, kiegészített formában a „Szívkollázs – Játékos hittan 2” című könyvben.
Alamizsna-poharak
Tégy három (vagy több) egyforma műanyagpoharat az asztalra, és helyezz el alattuk különböző értékű pénzeket. Lehet köztük fémpénz és papírpénz, akár több darab is. A poharak tartalma között legyen lényeges értékbeli különbség. (Lásd itt, a poharakat ebben a játékváltozatban nem kell beszámozni.)
Kisebb csoportban érdemes játszani: A gyerekek sorban egymás után választanak egyet a poharak közül, és megnézik, mi van alatta, mekkora összeg „fért bele”? A poharakat minden választás előtt jól „megkeverjük”, de nem emeljük fel.
Miután mindenki választott, elmondja, mekkora összeget kapott, és mit tudna rajta venni. Ki kapta a legtöbbet? Mit lehet ekkora összegen vásárolni? És mit nem lehet rajta megvenni?
Fordítsátok meg a poharakat, vegyétek néhányan kézbe, és tegyetek úgy, mintha kéregetnétek. Koldusok vagytok, akiknek a mindennapi betevő falatért kell alamizsnát (adományt) gyűjteni. Így mit vennétek a kapott összegből? Mi lenne a legfontosabb? Kijönne-e belőle egy napi élelem?
Aki koldulásra kényszerül, annak nincs aranyélete. Akkor sem, ha az Ékes-kapuban ül. Péter és János mégis az aranynál értékesebbet tudott adni a sánta koldusnak.
Kapcsolódó ige: …nem veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből, hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén. (1Péter 1,18–19)
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
37. Boldogok vagytok? – összefoglalás – óraterv
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKépforrás: 123RF
Témakör: Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebb
Időszak, időtartam: Június 1. hete
Téma: Boldogok vagytok? – csoportjáték – összefoglalás
Bibliai történet, igehely: Együtt minden könnyebb – ApCsel 4,32; János 13,17
Folytasd a mondatot - 12 mondatkezdet
37. Boldogok vagytok? – összefoglalás – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
36. Mi akadálya, hogy megkeresztelkedjem? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKép: 123RF
Írástekercs készítése
grafika © Bódi Kati
További változatok a tekercskészítésre:
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
36. Mi akadálya, hogy megkeresztelkedjem? – Az etióp kincstárnok – óraterv
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKépforrás: Sweet Publishing / FreeBibleimages.org
Témakör: Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebb
Időszak, időtartam: Május 4. hete
Téma: Mi akadálya, hogy megkeresztelkedjem? – a megtérő ember
Bibliai történet: Az etióp kincstárnok – ApCsel 8,26–39
36. Mi akadálya, hogy megkeresztelkedjem? – Az etióp kincstárnok – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
35. Mit adhatok neked? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbgrafika © Bódi Kati
Alamizsna-poharak
Tégy három (vagy több) egyforma műanyagpoharat az asztalra, és helyezz el alattuk különböző értékű pénzeket. Lehet köztük fémpénz és papírpénz, akár több darab is. A poharak tartalma között legyen lényeges értékbeli különbség. (Lásd itt, a poharakat ebben a játékváltozatban nem kell beszámozni.)
Kisebb csoportban érdemes játszani: A gyerekek sorban egymás után választanak egyet a poharak közül, és megnézik, mi van alatta, mekkora összeg „fért bele”? A poharakat minden választás előtt jól „megkeverjük”, de nem emeljük fel.
Miután mindenki választott, elmondja, mekkora összeget kapott, és mit tudna rajta venni. Ki kapta a legtöbbet? Mit lehet ekkora összegen vásárolni? És mit nem lehet rajta megvenni?
Fordítsátok meg a poharakat, vegyétek néhányan kézbe, és tegyetek úgy, mintha kéregetnétek. Koldusok vagytok, akiknek a mindennapi betevő falatért kell alamizsnát (adományt) gyűjteni. Így mit vennétek a kapott összegből? Mi lenne a legfontosabb? Kijönne-e belőle egy napi élelem?
Aki koldulásra kényszerül, annak nincs aranyélete. Akkor sem, ha az Ékes-kapuban ül. Péter és János mégis az aranynál értékesebbet tudott adni a sánta koldusnak.
Kapcsolódó ige: …nem veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből, hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén. (1Péter 1,18–19)
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
35. Mit adhatok neked? – A sánta az Ékes-kapuban – óraterv
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKépforrás: 123RF
Témakör: Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebb
Időszak, időtartam: Május 3. hete
Téma: Mit adhatok neked? – a meggyógyult ember
Bibliai történet: A sánta az Ékes-kapuban – ApCsel 3,1–10
35. Mit adhatok neked? – A sánta az Ékes-kapuban – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
34. Halljátok ezt? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbgrafika © Bódi Kati
Pünkösdi alakok
Gyerektanítványok tudják csak igazán dicsérni Istent, hiszen számukra az Istenhez térés még inkább
„belefeledkezés”, önátadás, ami a játékban is megvalósul. Csomagolópapírra rajzoljatok nagy méretű vidám és játékos gyerekalakokat, amiket vágjatok ki, és ragasszátok falra, tapétára a szobában vagy a teremben. Az alakok fölé színes lángnyelvek kerülhetnek, hiszen a Szentlélek nem csak a felnőttek ajándéka. „Mert tiétek ez az ígéret és gyermekeiteké” – mondja Péter apostol. Forrás
grafika © Bódi Kati
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
34. Halljátok ezt? – Pünkösdi csoda, Péter beszéde – óraterv
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKépforrás: 123RF
Témakör: Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebb
Időszak, időtartam: Május 2. hete
Téma: Halljátok ezt? – pünkösd jelei és tanúságai – az első gyülekezet
Bibliai történet: Pünkösdi csoda, Péter beszéde – pünkösd ünnepe – ApCsel 2
34. Halljátok ezt? – Pünkösdi csoda, Péter beszéde – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
33. Mit bámultok? – További ötletek és variációk
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbgrafika © Bódi Kati
Mi van a felhők alatt?
Válogass ki előre néhány képet a játékhoz (újságkivágás, képeslap stb.), amin jól felismerhető alakok vannak. Kis csoportban vágjatok ki felhőformákat áttetsző fehér vagy színes papírból (pausz-, sütő- vagy selyempapír). A csoport egyik fele helyezzen el az asztalon egy képet, és takarja le a felhőkkel több rétegben. A felhőkompozíció fedje le annyira a képet, hogy ne is látszódjon. A csoport másik fele ezalatt menjen el látótávolságon kívülre, majd ha elkészült a felhőkompozíció, jöjjön vissza. Vegyenek le egy-egy felhőt, egészen addig, ameddig elő nem bukkan a kép. Amikor már látják vagy sejtik, hogy mi van rajta, tippelhetnek. Ha nem sikerül, bontják a felhőket tovább, amíg el nem találják, mi van a képen.
Szabályok: Mindig a legfelső felhőt kell levenni, felhő alól másik felhőt kihúzni nem szabad. Tippelni legfeljebb háromszor lehet. Ha harmadikra sem találják ki, sikertelen a kísérlet. Az a a győztes, akinek kevesebb felhőt kell levenni ahhoz, hogy kitalálja, mi van a képen.
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
33. Mit bámultok? – Jézus mennybemenetele – óraterv
/Kategória: Hittan 2, Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebbKépforrás: 123RF
Témakör: Húsvét és pünkösd utáni gyülekezet – együtt minden könnyebb
Időszak, időtartam: Május 1. hete
Téma: Mit bámultok? – csodálkozó tanítványok
Bibliai történet: Jézus mennybemenetele – ApCsel 1,4–14
33. Mit bámultok? – Jézus mennybemenetele – óraterv
A tanmenetet és óraterveket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 2 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-2/
Dániel és barátai
/Kategória: Ajánlások, Kateteka hírek, Könyvajánló8-12 éves gyerekeknek ajánljuk ezt a képes munkafüzetet. Dániel a barátaival ifjúként került a Babiloni Birodalomba, ahol a hit bajnokaivá váltak. Az ő hitpróbáikkal ismerkedhetnek meg a gyerekek foglalkoztató füzetünk történetein, feladatain és játékain keresztül. Segítségükkel kedvet kaphatnak a Biblia olvasásához is. Akár otthon, akár csoportban is kipróbálhatók a füzetben található játékok, amik között logikai, mozgásos, nyelvi, stratégai és táblás játékokat is találunk. Amik megmozgatják nemcsak a gyerekek kezét-lábát, hanem az agyukat és kreativitásukat is. Így válhatnak ők is egyre bölcsebbekké, mint annak idején Dániel.
Itt érhető el!