24-1. Majom és páva – a királyi pompa állatai

, ,
Majom és páva nyomai az ókori-középkori kultúrákban; állatmesék megismerése, átültetése mai nyelvezetre, igei párhuzamok, beszélgetés; galléros pávián és kék páva fajtatulajdonságainak csoportosítása

23-2. Mackó brummog

, ,
Medvetulajdonságok, projekciós játék; versolvasás, mackóétlap készítése; medvehang megfigyelése, hangutánzó versolvasás, medvekarakter ábrázolása; játszó medvebocsok, mozdulatutánzó és mozgásos játékok; játékmackós projekciós és képzeletjáték

23-1. Medveségek

, ,
Medvefélék elhelyezése vaktérképen; medvés igék értelmezése, élethelyzetre alkalmazása; tanácsok medveveszély esetére, bibliai és irodalmi példa, versolvasás, életbölcsesség megfogalmazása; népi hiedelem megismerése, a medvék téli álma

22. Párducok, leopárdok

, ,
Állatok sorrendbe állítása futósebesség szerint, macskafélék csoportosítása, Bibliában szereplő macskafélék; párduc/leopárd ábrázolás és mintázat, leopárdmintás tárgyak tervezése, kifestők, verspárhuzam; páros stratégiai társasjáték

21-3. Oroszlánpróbák

, ,
Oroszlánüvöltés megfigyelése, oroszlánhang utánzása, hangkarakterek alakítása; bibliai tanúságtétel a pásztor életéről; bibliai történet elmesélése szájról szájra; bibliai oroszlán- és bárányjelkép megismerése, beszélgetés, állatmaszkok készítése

21-2. Kis oroszlán, nagy oroszlán

, ,
Természetfilmek megfigyelése: oroszlánok mozgása, viselkedése, mímes-mozgásos játék; megszakított film folytatása képzeletben, beszélgetés; fogó- és csapdajáték; oroszlános versek, dalok megismerése, ritmizálása

21-1. Oroszlános

, ,
Félbevágott oroszlános igék párosítása, értelmezése; bibliai találós kérdés megfejtése, történetolvasás, találós kérdések alkotása; oroszlános állatmese olvasása, folytatása; oroszlán-ábrázolások megfigyelése, címerterv alkotása

20-4. Zebraságok

, ,
A zebra, vadszamár és zebraöszvér megfigyelése, azonosítása; a rejtőszín szerepe; fekete-fehér kontraszt, formajáték, optikai csalódás megfigyelése képzőművészeti alkotásokon, képalkotás, játékkészítés

20-3. Az öszvér és felmenői

, ,
A ló, szamár és öszvér tulajdonságai, azonosítása; bibliai történet olvasása, élőkép/szobor alkotása a történet alapján, történetmesélés; zöldségfigurák, állatalakok készítése; mozgásos ügyességi játék