51-1. A formáló kéz
Képességterületek: nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, képalkotás, vizualitás, ének, zene, ritmus,Szervezési formák: hittanóra, áhítat, gyermekistentisztelet, csendesnap,
Tudományterületek: módszertani segédanyag,
Multimédia: film, énekforrás, hanganyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 2Királyok 23; Ézsaiás 64,7; Jeremiás 18 – 19; Róma 9,20–24
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, vizuális térbeli, önismereti, egzisztenciális, zenei-ritmikus
- Tevékenység: Kisfilm megtekintése a fazekas munkájáról, beszélgetés; bibliai történetmesélés: Jeremiás a fazekasnál, és a cserépkorsóval; a történethez kapcsolódó kérdések, beszélgetés; énekelt imádság, zenehallgatás, szövegfordítás, imádság, dalszöveg írása
A fazekas keze (Verbális-nyelvi, kapcsolati, vizuális térbeli)
Előző alkalommal írástekercseket készítettünk, amire életbe vágó igéket, gondolatokat gyűjthettek a gyerekek. Vegyünk elő most is egy írástekercset, amire előzetesen felírtuk az Ézsaiás könyvéből való igét. A gyerekek közül egy vállalkozó olvassa el az üzenetet:
Uram, Atyánk vagy te mégis!
Mi vagyunk az agyag,
te a mi formálónk,
kezed alkotása vagyunk mindannyian.
Ézsaiás 64,7
Kép: 123RF
Kiről szól ez az ige? Kihez hasonlítja a szentíró Istent?
Emlékeztek-e arra, ki volt Ézsaiás?
Nézzünk meg egy rövid kisfilmet a fazekas munkájáról, ami elérhető itt: A fazekas keze.
A felvétel az indiai Kumarakom nevű városban készült, ahol lendkerék tartja hosszú ideig forgásban a fazekaskorongot. Miben más ez, mint az általunk ismert fazekaskorongok?
Hogyan alakítja a fazekas az edényt? Mi mindent tesz a kezével? Hogyan válik jól formálhatóvá az agyag?
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!