23-1. Túlélőtúra a pusztában
Képesség területek: ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, természetismeret, ének, zene, ritmus,Szervezési formák: hittanóra, áhítat, gyermekistentisztelet, csendesnap,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: énekforrás, hanganyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 2Mózes 15,22 – 17,7
- Intelligenciatípus: Kapcsolati, verbális-nyelvi, természeti, egzisztenciális, zenei-ritmikus
- Tevékenység: Konszenzusvita: túlélőkészlet összeállítása pusztai vándorláshoz; bibliai történetmesélés: vándorlás a pusztában, pusztai nehézségek; a történethez kapcsolódó kérdések, beszélgetés; bátorító ének szólamfelelgetéssel
Túlélőkészlet (Kapcsolati, verbális-nyelvi, természeti, egzisztenciális)
Izrael népe sietve távozott Egyiptomból, nem sok idejük volt készülődésre, pakolásra. Vajon mit vittek magukkal? Miből állhatott egy korabeli túlélőkészlet?
Kis csoportokban alkossanak a gyerekek „családokat”, és írjanak egy 5-10 tételes listát azokról a dolgokról, amelyek szerintük biztosan ott voltak az úti csomagban. Majd állítsák a dolgokat számozással fontossági sorrendbe.
Csoportmunka után családonként mutassa be valaki a listájukat. Került-e a listákra olyan dolog, ami abban a korban még nem létezett (pl. gyufa)? Állítsunk össze egy közös listát a legfontosabb dolgokról.
Mi lehet az, ami leghamarabb „eltűnt” a listáról, ami leghamarabb elfogyott?
Emlékeznek rá a gyerekek, hogy útravalónak mit vittek magukkal páska éjszakáján a zsidók? – Kovásztalan tésztát, amiből út közben gyorsan lepényeket tudtak sütni.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!