13-15. Nyárhangok, tücsökzene
Életkorok: óvodás, alsósSzervezési formák: óvodai foglalkozás, csendesnap
Multimédia: online szöveg, film, hanganyag
Tudomány területek: művészetek, természettudomány, módszertani segédanyag
Képességterületek: nyelvi feladat, játék, természetismeret, ének, zene, ritmus, ön- és társismeret, kapcsolat
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: Zsoltárok 65,10–14; 66,1–4
- IntelligenciatÃpus: Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, zenei-ritmikus, egzisztenciális
- Tevékenység: Vershallgatás, a természet gazdagságának felfedezése, állathangok utánzása, hangkompozÃció csoportmunkában; dobozlant készÃtése, tücsökhang utánzása, megfigyelése, zenehallgatás, éneklés; nyár végi sóhajok, versértelmezés, beszélgetés, énekhallgatás
Gazdagok vagyunk (Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, zenei-ritmikus)
Mennyi mindent gyűjtöttünk a nyáron hangyaszorgalommal! És mennyi mindent kaptunk! Mennyi mindenünk van, amit talán észre sem veszünk.
Gazdagok vagyunk, mondhatjuk Markó Bélával együtt, ha elolvassuk Gazdagok vagyunk mi cÃmű versét (elérhetÅ‘ a cÃmre kattintva).
ElÅ‘ször olvassuk fel csak az elsÅ‘ versszakot. Majd gyűjtsük össze, mi mindenünk van/lehet még, ha Balázs (a gyerek versbeszélÅ‘) szerint gondolkodunk? (Gyűjtésünket nem kell rÃmelÅ‘ verssorokban megfogalmazni, elég, ha a gyerekek sorolják egymás után, mi mindenünk van.)
Van rigónk és cinkénk,
varjúnk és verebünk,
tücskünk, hangyánk, lepkénk,
van vagyonunk nekünk…
ValószÃnűleg sokféle állatot sorolnak még. Ha valaki mást is mond, pl. növénynevet, esetleg állathangot, tereljük a sorolást abba az irányba. Majd tegyük fel a kérdést: Mi mindene van még Balázséknak a vers szerint? Figyeljétek meg! – És olvassuk fel a teljes verset.
Majd beszélgessünk:
Miben áll Balázs családjának a gazdagsága? Mi mindenük van? Hogy lehet tele a pince, a padlás és valószÃnűleg az egész ház? (A hangok betöltik a házat.)
Milyen állathangok szerepelnek a versben? Gyűjtsük össze, és próbáljuk ki mindet. (A verset újra felolvashatjuk.)
Majd a gyerekek kis csoportokban (nevezhetjük ezeket családoknak) próbálgassák az állathangokat. A csoportok/családok alkossanak a hangokból hangkompozÃciót, csak állathangokkal megszólaló verset. Megszólalhatnak a hangok a versben szereplÅ‘ sorrendben, de más sorrendben és akár egymás mellett, több szólamban is.
Végül a vállalkozó csoportok/családok bemutathatják a hangverseiket.
AlternatÃv csoportfeladat:
KészÃtsenek a gyerekek hangkompozÃciót a nyár emlékezetes hangjaiból, melyben szerepelhetnek állathangok és egyéb hangok is. A hangjátékhoz fel lehet használni különbözÅ‘ ritmushangszereket és zörgÅ‘-börgÅ‘ tárgyakat is.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!