13-01. Virágszínek és -játékok

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  képalkotás, vizualitás, ön- és társismeret, kapcsolat, mozgásos játék, természetismeret, nyelvi feladat, játék, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, tábor, 
Tudomány területek:  művészetek, természettudomány, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online szöveg, digitális oktató anyag, 
  • Bibliai történet: Ézsaiás 35,1–2; Máté 6,28–30
  • Intelligenciatípus: Vizuális-térbeli, önismereti, testi-mozgásos, természeti, verbális-nyelvi, kapcsolati
  • Tevékenység: Képzeletjáték: virágos rét belső képének kialakítása, virágönismeret, beszélgetés; Meseolvasás-hallgatás, beszélgetés, képgaléria: virágok megfigyelése; színfelismerést aktiváló mozgásos játékok; virágmegfigyelő-felismerő séta

 

Virágos rét (Vizuális-térbeli, önismereti, testi-mozgásos, természeti, verbális-nyelvi)

Helyezkedjünk el a mesekuckónkban a csoportszobában vagy egy árnyas, hűvös helyen kényelmesen. A képzeletjáték alatt a gyerekek behunyhatják a szemüket (de ez nem kötelező). Képzeljétek el, hogy kisétálunk egy rétre, ami telis-tele van virággal. Mindenféle színű és illatú virágok nyílnak rajta. Méhek, dongók és bogarak döngik körül a virágokat. Megállunk a rét szélén, és körülnézünk. Ugye látja mindenki a rétet?

Most álljatok fel, és induljatok el a réten (nyitott szemmel, a belső vagy külső játéktéren). Csodáljátok meg a virágokat, le is hajolhattok, guggolhattok egy-egy virághoz. Ha egy virág nagyon megtetszik, változzatok át azzá a virággá: két kezeteket emeljétek fel, ez a virág levele. Arcotok a virágtányér, fordítsátok a Nap felé. Mosolyotok a virág színe és illata. Hadd lássam, milyen szépek és illatosak a virágok.

A pedagógus odalép egy-egy virághoz, megcsodálja, és megkérdezi: Milyen virág vagy? A virág válaszol, majd visszaül a helyére.

Miután mindenki elfoglalta a helyét, beszélgessünk:

Hogy érezted magad a virágos réten? Mit láttál?

Milyen virággá változtál? Hogy érezted magad virágként?

Milyen színeket láttatok a réten? Milyen színű virág voltál?

Ki volt kék színű virág? Ki volt piros?

 

Virágszín-bújócska (Verbális-nyelvi, természeti, vizuális-térbeli)

Egy piros és egy kék virágról fogok mesélni nektek. Képzeljétek el most is a rétet. Ha egy kicsit továbbsétálunk, már ott is vagyunk a búzatáblánál. A búzakalászok már megértek, és itt is, ott is megbújik közöttük egy-egy virág.

Olvassuk fel Zelk Zoltán A pipacs és a búzavirág című meséjét: elérhető a mesecímre kattintva (kép forrása) vagy az IRKA gyerekmagazin 2011/2. számában a 11. oldalon (a lapcímre kattintva).

Mesehallgatás után beszélgessünk:

Kik voltak a mese főszereplői? Mit játszottak? Milyen szerepe volt a játékban a színeknek?

Kik szerepeltek még a mesében? (búzakalászok, fürj, kislány) Nekik milyen szerepük volt?

Mesélés közben ki látta a színeket? Milyen színeket láttatok? A piroson és kéken kívül milyen színnek van még fontos szerepe a mesében? (Érett búzakalász: sárga, aranysárga)

Miért volt ravasz a játékban a búzavirág? Mi volt az ő előnye a bújócskában? Miért könnyebb felismerni a pirosat, mint a kéket?

Melyik képen ismeritek fel gyorsabban a virágot? Melyik virág bújt el a legjobban? Figyeljétek meg a Virágbújócska című tankockán (a képeket rájuk kattintva nagyíthatjuk).

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .