10-2. Fürjek és manna
Képesség területek: természetismeret, nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: természettudomány, módszertani segédanyag,
Multimédia: lexikon, szótár,
Képforrás: 123RF
- Alapige: 2Mózes 16 (4Mózes 11); Máté 6,11
- Intelligenciatípus: Természeti, kapcsolati, vizuális-térbeli, önismereti, egzisztenciális, verbális-nyelvi
- Tevékenység: Fürj bemutatása lexikonok segítségével; fürjhúsreceptek keresése, böngészése; kollázskészítés csoportmunkában; egyéni és csoportos étel-értéksorrend; hálaadó imádság írása
Milyenek a fürjek? (Természeti, verbális-nyelvi)
1.
A Wikipédia és a Keresztyén bibliai lexikon segítségével mutassátok be a fürjeket a többieknek. A bemutató készülhet páros vagy csoportmunkában. Mi a magyarázata annak, hogy fürjek tömegét tudták megfogni a pusztában?
A Wikipédia-oldal elérhető itt: Fürj
A Keresztyén bibliai lexikon szócikke elérhető itt: Állatok (34. Fürj)
Lásd még: Fürjtörténet
Kép: 123RF
2.
Az ókorban a fürj (és a mézes pogácsa is, amihez a manna íze hasonlított) az uralkodók és nagyon gazdag emberek étke volt. Isten tehát igencsak jól tartotta a népét a pusztában, ha nem is jutott hús minden napra.
Keressünk az interneten recepteket, amelyek fürjhúsból (nem fürjtojásból!) készíthető ételeket mutatnak be. Böngésszenek a receptek közt a gyerekek, és válasszák ki, melyiket ennék meg szívesen! A keresést, böngészést végezhetik páros vagy csoportmunkában.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Állatok a Bibliában menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!