08-1. Viharkuckó
Képesség területek: ének, zene, ritmus, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, természetismeret,
Szervezési formák: óvodai foglalkozás, hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: film, hanganyag,
grafika © Kelemen Czakó Rita
- Bibliai történet: 2Mózes 15,2; Zsoltárok 107,23–28; Ézsaiás 12,2; Márk 4,35–41
- Intelligenciatípus: Zenei-ritmikus, testi-mozgásos, kapcsolati, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi, természeti, önismereti, egzisztenciális
- Tevékenység: Párbeszédes lépegetőjáték; térrendezés, mímes-mozgásos játék, ringató mondókázás, mondókavariációk; történetmesélés: a vihar lecsendesítése; imádság, dúdoló ének félelem idején
Gyere velem, barátom (Zenei-ritmikus, testi-mozgásos, kapcsolati)
Párválasztó játék párbeszéddel a Szervusz, kedves barátom kezdetű gyerekdal és -játék mintájára (lásd a címre kattintva):
Páronként szemben állnak egymással a gyerekek, és énekelve, mozgással kísérve beszélgetnek:
– Gyere velem barátom, lépjünk együtt párba’. (kezet fognak)
– Nem mehetek barátom, egyik lábam sánta. (nemet intenek)
– Hajón úgyis sánta lesz mind a kettőnk lába. (dülöngélnek)
– Viharban meg táncolunk, mint farsangi bálba’. (összefogóznak, dülöngélnek)
Karjukkal összefogódzva, oldalazó (jobbra-balra lépő) tengerészjárással elindulnak. (Bővebben lásd a 07-1. Barátságkuckó című bejegyzés végén.)
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!