Adventi ablakok 2/2 – Családi képek
Képesség területek: ön- és társismeret, kapcsolat, képalkotás, vizualitás, nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, barkácsolás, kézművesség,
Szervezési formák: óvodai foglalkozás, hittanóra, csendesnap, ünnepi műsorok, programok, családi alkalmak,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: Zsoltárok 127,3; Lukács 1,36–45
- Intelligenciatípus: Kapcsolati, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi, testi-mozgásos, önismereti, egzisztenciális
- Tevékenység: Mi lenne, ha… képzeletjáték a nagyszülők karakterével; családi fotók csoportosítása, sztorizás, történetmesélés a képekhez kapcsolódva; családi élőképek alakítása kiscsoportban; otthoni feladat: családi emlékezetkutatás; képzeletjáték: családom a jövőben; ajándék képkeretek készítése
Az én nagyim (Kapcsolati, vizuális-térbeli)
Alternatív előkészítő feladat A szeretetotthon ablaka című történet elé.
A gyerekek üljenek körbe. Mindenki gondoljon a saját nagymamájára vagy nagypapájára.
Képzeld el, mi lenne a te nagyid/nagypapád, ha valamilyen…
…szín lenne;
…gyümölcs lenne;
…étel lenne;
…játék lenne;
…közlekedési eszköz lenne;
…természeti jelenség lenne?
stb.
A fenti lehetőségek közül elég néhányat kiválasztani, ami a csoportunk számára érdekes lehet. Miután mindenki elképzelte, körben egymás után elmondhatják a gyerekek, hogy mi lenne a nagyi vagy a nagypapa. (Ha valaki nem szeretné elmondani, nem kell erőltetni. Maradhat az elképzelés titkos.)
Családi fotók (Kapcsolati, vizuális-térbeli, verbális-nyelvi)
Szintén alternatív előkészítő feladat a foglalkozás elejére:
Előzetesen kérjenek a gyerekek otthon, és hozzanak el néhány olyan családi fotót, amihez valamilyen sztori tartozik. Lehetőleg mindenki hozzon olyan fotót is, amin a nagymama vagy nagyapa is szerepel. Foglalkozás elején csoportosítsuk a fotókat téma vagy szereplők alapján. Pl.:
- kirándulás, nyaralás, családi ünnep, sport/játék, vicces sztori stb.
- szülőkkel, nagyszülőkkel, kicsi korban, barátokkal stb.
A képek csoportosítása, rendezgetése után mondjanak el néhányan a vállalkozók közül egy-egy képhez kapcsolódó sztorit, történetet.
Kép: 123RF
Kérdezzük meg a gyerekeket, hogy náluk, a családban ki a nagy történetmesélő? Ki tud legtöbbet a családról, a családi sztorikból?
Majd utaljunk arra a történetre, amit fel fogunk olvasni: Figyeljék meg a gyerekek, hogy Borka és Dorka meg Bori nagyi családja történeteit ki ismerte a legjobban? Ki volt ő a család számára?
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Adventi ablakok menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!