50-2. Válaszd az életet!

, , , Képességterületek:  nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, barkácsolás, kézművesség, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, 
Tudományterületek:  módszertani segédanyag, 

grafika © Bódi Kati

  • Bibliai történet: 5Mózes 6,4–6; 28,1–6.15–19; 30,15–20; 31,24–26; 2Királyok 21 – 23
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, önismereti, kapcsolati, egzisztenciális, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: A törvénykönyv igéi: igeolvasás és -értelmezés csoportmunkában; jó és rossz választások: mai élethelyzetek, beszélgetés, szituációs játék; írástekercs készítése, amire életbevágó igék, gondolatok, idézetek írása, képek rajzolása

 

Válaszd az életet! (Verbális-nyelvi, önismereti, kapcsolati, egzisztenciális)

Milyen igékkel találkozott Jósiás király a megtalált törvénykönyvben, amik megrendítették őt? Olvassunk el néhány fontos igeszakaszt Mózes 5. könyvéből. Legjobb, ha a gyerekek kis csoportokban olvasnak el egy-egy részt, aminek közös megbeszéléssel kiemelik a lényegét, majd beszámolnak egymásnak az olvasott igékről.

Javasolt szemelvények:

  • Halld meg, Izráel: 5Mózes 6,4–6
  • Áldás és átok: 28,1–6.15–19
  • Az élet és halál útja: 30,15–20

A fenti igék alapján egyértelműnek tűnik, mit kell választani. Miért nehéz ezt megtenni mégis?

Júda népe hol „csúszott el”? Mik voltak, mik lehettek azok a kicsi bűnök, amiből aztán nagy keletkezett?

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.