49-2. A szó fegyverével

, , , Képességterületek:  nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, ének, zene, ritmus, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, 
Tudományterületek:  művészetek, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  énekforrás, hanganyag, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: 2Királyok 18 – 19; 2Krónika 32,1–23; Zsoltárok 20,8; Ézsaiás 36 – 37
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, önismereti, egzisztenciális, zenei-ritmikus, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Médiaműhely: a történet főbb eseményeinek hírösszefoglalója ellentétes nézőpontból; beszélgetés a szó erejéről, hatalmáról, zenehallgatás, kreatív írás; személyes imakérésekből „imafal” építése, városfalépítő társasjáték imakockákkal

 

Háború médiatükörben (Verbális-nyelvi, kapcsolati)

Az asszírok és a júdabeliek nyilván egészen másként látták és értékelték a hadjáratot. Készítsenek a gyerekek kis csoportokban hírösszefoglalót az eseményekről kétféle nézőpontból: mintha az Asszír Hírmondó vagy a Júda Hangja rádió híreit hallgatnánk.

Asszír katonák csata közben, dombormű a Kr. e. 8. századból – Képforrás: 123RF

Minden médiacsoport csak az egyik nézőpontot képviselje, és az események egy-egy fontos részét közvetítse. Pl.:

  • Jeruzsálem védelmi előkészületei
  • A szavak ostroma
  • Kinél keres védelmet Ezékiás király?
  • A bevehetetlen Jeruzsálem

A médiacsoportok a hírösszefoglalókat rádióadásként mutassák be egymásnak, mintha hangjátékot hallanánk.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.