49-2. A szó fegyverével
Képességterületek: nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, ének, zene, ritmus, képalkotás, vizualitás,Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudományterületek: művészetek, módszertani segédanyag,
Multimédia: énekforrás, hanganyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 2Királyok 18 – 19; 2Krónika 32,1–23; Zsoltárok 20,8; Ézsaiás 36 – 37
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, önismereti, egzisztenciális, zenei-ritmikus, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Médiaműhely: a történet főbb eseményeinek hírösszefoglalója ellentétes nézőpontból; beszélgetés a szó erejéről, hatalmáról, zenehallgatás, kreatív írás; személyes imakérésekből „imafal” építése, városfalépítő társasjáték imakockákkal
Háború médiatükörben (Verbális-nyelvi, kapcsolati)
Az asszírok és a júdabeliek nyilván egészen másként látták és értékelték a hadjáratot. Készítsenek a gyerekek kis csoportokban hírösszefoglalót az eseményekről kétféle nézőpontból: mintha az Asszír Hírmondó vagy a Júda Hangja rádió híreit hallgatnánk.
Minden médiacsoport csak az egyik nézőpontot képviselje, és az események egy-egy fontos részét közvetítse. Pl.:
- Jeruzsálem védelmi előkészületei
- A szavak ostroma
- Kinél keres védelmet Ezékiás király?
- A bevehetetlen Jeruzsálem
A médiacsoportok a hírösszefoglalókat rádióadásként mutassák be egymásnak, mintha hangjátékot hallanánk.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!