5-2. Labda, buborék, árnyékvető
Képesség területek: mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, természetismeret, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: tábor, csendesnap,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: online játékok, kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 1Mózes 18,1; Zsoltárok 19,5–7; 36,8; Ézsaiás 4,6; Ezékiel 17,23; Jónás 4,5–8
- IntelligenciatÃpus: Testi-mozgásos, kapcsolati, természeti, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Labdajátékok: fejelés, zsinórlabda; szappanbuborék-fúvás; árnyékfogók; árnyékkeresÅ‘, árnyékrajzok és fotók készÃtése
A labda röpte (Testi-mozgásos, kapcsolati)
Labdajáték, játékos labdagyakorlat, ahol a labda röptét, röptének Ãvét észleljük és figyeljük játék közben:
Fejelés
A kemény bőrlabdával való fejjáték gyakorlása a gyerekek számára veszélyes, ezért a fejjátékot csak könnyű gumilabdával, röplabdával ajánljuk. Próbálgathatják a következő gyakorlatokat:
- Párban a társ által fejmagasságban dobott labda visszafejelése a homlok középső részével, álló helyzetből, különböző távolságból
- Az előbbi helyzetben visszafejelés felugrással
- Folyamatos fejelés párokban, kis csoportokban
- Fejelőverseny távolságra, illetve célra
Forrás: Labdajátékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)
Zsinórlabda
A játékot egy röplabdahálóval vagy kifeszÃtett zsinórral kettéosztott pályán játszhatjuk, általában 6 fÅ‘s csapatokkal. A háló/zsineg kb. 2 m magasan legyen kifeszÃtve, amitÅ‘l kb. 3 m-re jelöljük ki mindkét térfélen a kezdÅ‘vonalat. Kezdéskor a csapat egyik játékosa a kezdÅ‘vonalról dobja át a labdát a háló/zsineg fölött a túlsó térfélre, törekedve arra, hogy ne tudják elkapni. A védÅ‘ játékosok feladata, hogy a labdát elkapják. Aki a labdát elkapta, annak kell visszadobni azt a másik térfélre. Az elkapás helyérÅ‘l nem mozdulhat el, nem ugorhat föl, és nem dobhatja át csapattársának a labdát. A labdamenet addig tart, amÃg a labda földet nem ér. A hibázó csapat ellenfelének jár a nyerÅ‘pont. Hibának számÃt az is, ha az átdobott labda a határvonalon kÃvül esik le, vagy a háló alatt, illetve a hálót érintve kerül át a túlsó térfélre. Az új labdamenetet mindig az kezdi, aki az utolsó nyerÅ‘pontot szerezte. Játszhatjuk idÅ‘re (pl. 2×10 perc) vagy hamarabb elért nyerÅ‘pontra (3×15 pont).
Forrás: Mozgásos játékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
 A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!