5-2. Labda, buborék, árnyékvető

,
Életkorok:  óvodás, alsós, felsÅ‘s, 
Képesség területek:  mozgásos játék, Ã¶n- és társismeret, kapcsolat, természetismeret, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  tábor, csendesnap, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online játékok, kézműves oldal, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: 1Mózes 18,1; Zsoltárok 19,5–7; 36,8; Ézsaiás 4,6; Ezékiel 17,23; Jónás 4,5–8
  • Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, kapcsolati, természeti, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Labdajátékok: fejelés, zsinórlabda; szappanbuborék-fúvás; árnyékfogók; árnyékkeresÅ‘, árnyékrajzok és fotók készítése

 

A labda röpte (Testi-mozgásos, kapcsolati)

Labdajáték, játékos labdagyakorlat, ahol a labda röptét, röptének ívét észleljük és figyeljük játék közben:

 

Fejelés

A kemény bőrlabdával való fejjáték gyakorlása a gyerekek számára veszélyes, ezért a fejjátékot csak könnyű gumilabdával, röplabdával ajánljuk. Próbálgathatják a következő gyakorlatokat:

  • Párban a társ által fejmagasságban dobott labda visszafejelése a homlok középsÅ‘ részével, álló helyzetbÅ‘l, különbözÅ‘ távolságból
  • Az elÅ‘bbi helyzetben visszafejelés felugrással
  • Folyamatos fejelés párokban, kis csoportokban
  • FejelÅ‘verseny távolságra, illetve célra

Forrás: Labdajátékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)

 

Zsinórlabda

A játékot egy röplabdahálóval vagy kifeszített zsinórral kettéosztott pályán játszhatjuk, általában 6 fÅ‘s csapatokkal. A háló/zsineg kb. 2 m magasan legyen kifeszítve, amitÅ‘l kb. 3 m-re jelöljük ki mindkét térfélen a kezdÅ‘vonalat. Kezdéskor a csapat egyik játékosa a kezdÅ‘vonalról dobja át a labdát a háló/zsineg fölött a túlsó térfélre, törekedve arra, hogy ne tudják elkapni. A védÅ‘ játékosok feladata, hogy a labdát elkapják. Aki a labdát elkapta, annak kell visszadobni azt a másik térfélre. Az elkapás helyérÅ‘l nem mozdulhat el, nem ugorhat föl, és nem dobhatja át csapattársának a labdát. A labdamenet addig tart, amíg a labda földet nem ér. A hibázó csapat ellenfelének jár a nyerÅ‘pont. Hibának számít az is, ha az átdobott labda a határvonalon kívül esik le, vagy a háló alatt, illetve a hálót érintve kerül át a túlsó térfélre. Az új labdamenetet mindig az kezdi, aki az utolsó nyerÅ‘pontot szerezte. Játszhatjuk idÅ‘re (pl. 2×10 perc) vagy hamarabb elért nyerÅ‘pontra (3×15 pont).

Forrás: Mozgásos játékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .