45-2. Tüzes mester és tanítvány
Szervezési formák: hittanóra, csendesnapMultimédia: kép, galéria
Tudomány területek: művészetek, módszertani segédanyag
Képességterületek: mozgásos játék, nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, képalkotás, vizualitás
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 1Királyok 19,16.19–21; 2Királyok 2,1–18
- Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi, önismereti, egzisztenciális, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Tükörjáték köpenyváltással; a mester–tanítvány és tanítványok közti viszony jellemzői, egyéni mesterválasztás, kiscsoportos szituációs játék; Illés elragadtatásának ábrázolása a képzőművészetben, művek megfigyelése, beszélgetés, képalkotás választott technikával
Mesteri köpenyváltó (Testi-mozgásos, kapcsolati)
Folytassuk az óra eleji tükörjátékot másképp, már a bibliai történet megismerése után. Feláll a csoport, és egy vállalkozó kiáll a többiekkel szemben, vállán egy köpennyel (palástszerűen viselve, nem fontos a ruhaujjba belebújni). Ő lesz a játékmester, aki különféle mozdulatokat, mozgásokat végez, amit a többieknek utánozni kell. A játékmester közben figyeli őket, és kiválaszt valakit, aki a legügyesebben vagy leglelkesebben végzi a mozgásokat. Hirtelen mozdulattal vállára teríti a köpenyt, és attól kezdve a választott személy lesz a játékmester. Mindenki őfelé fordul, és a tükörjáték folytatódik tovább. Nem baj, ha a játékmester a többiek közé vegyül, a gyors és pontos váltások élvezetesebbé teszik a játékot. Szükség esetén megállíthatjuk a mozgást, hogy a játékosok jobban el tudjanak rendeződni a térben.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!