05-1. Bábeli torony és nyelvzavar
Képesség területek: képalkotás, vizualitás, gondolkodtató, logikai feladat, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, ének, zene, ritmus,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap, áhítat, gyermekistentisztelet,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: online szöveg, hanganyag,
grafika © Kelemen Czakó Rita
- Bibliai történet: 1Mózes 10; 11,1–9; Zsoltárok 127,1–2
- Intelligenciatípus: Logikai-matematikai, vizuális-térbeli, kapcsolati, verbális-nyelvi, önismereti, egzisztenciális, zenei-ritmikus
- Tevékenység: Építőjáték: stabil építmény alkotása csoportmunkában; bibliai történetmesélés: Bábel tornya; keresztrejtvényfejtés, szövegalkotás a történet kulcsszavaival; figyelmeztető ének, szóló-kórus énekdialógus
Toronyépítők (Logikai-matematikai, vizuális-térbeli, kapcsolati, verbális-nyelvi)
A gyerekek néhány fős kis csoportokban kapjanak azonos számú (10-15 db) építőelemet. (Pl. építőkocka, kockakirakó, dominó, műanyagpohár stb. – méret nem számít.) Feladatuk az, hogy az építőelemekből építsenek egy tornyot, ami magas és erős, nem lehet könnyen kibillenteni.
A csoportok a feladatot önállóan oldják meg, nevelői segítség nélkül. Legfeljebb annyi segítséget adjunk, hogy kiemeljük a feladat fő szempontjait:
TORONY → MAGAS + ERŐS
Miután elkészültek, a csoportok mutassák be a tornyaikat, és mondják el röviden, milyen módszerrel építettek, mire ügyeltek építés közben.
Végül értékeljük a megoldásokat, kiemelve a gúlaszerű építkezés, illetve a téglakötés előnyeit, amivel stabillá teszik az épületet.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
Szavak Bábelből
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!