04-6. Jászolkuckó a teremben

,
Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  barkácsolás, kézművesség, képalkotás, vizualitás, mozgásos játék, drámajáték, élménypedagógia, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, csendesnap, ünnepi műsorok, programok, családi alkalmak, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  kép, galéria, kézműves oldal, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: Lukács 2,1–20; Máté 2,1–12
  • Intelligenciatípus: Vizuális-térbeli, testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi
  • Tevékenység: Betlehemi helyszínek kialakítása: térrendezés a teremben; szereposztás, spontán szerepjáték; barkácsolás: betlehemi istálló és alakjai újrahasznosított és természetes anyagokból

 

Terembetlehem (Vizuális-térbeli, testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi)

Építsük át a teret a terem mozgatható bútoraival úgy, hogy a karácsonyi történet helyszíneit jelenítsék meg. A terem egyik felében lehet a város, szélén az istállóval. Másik felében a város környéki legelő, a juhnyájjal.

Istállóként lapjára fordított asztalokkal, egymásba tornyozott székekkel kiváló kuckót lehet építeni, aminek egyik oldala nyitott, így játékra jobban alkalmas. A bútorok tetejére lepeltakarót is tehetünk, így sátorszerű lesz az építmény. Az istálló közepére kerülhet a már korábban (vagy most) elkészített dobozjászol, benne és körülötte szalmával vagy a szalmát pótló leplekkel, takarókkal.

Házak is épüljenek az istálló köré, szintén asztalokkal és székekkel, valamint leplekkel. A térépítésbe szekrényt, polcot, is bevonhatunk, ráhelyezve egy-egy lepeltartó rudat.

A terem másik felében lehet a legelő, amin szőnyegek nyújtanak lehetőséget a nyáj letelepedésére, esetleg székek jelezhetnek egy-egy fát, bokrot, más tereptárgy nincs.

Ha elkészültünk a helyszínekkel, és be is rendeztük azokat, mindenki kaphat valamilyen szerepet: Mária, József, angyal, fogadós, városlakók, pásztorok, állatok a legelőn, az istállóban. A szereplők „jelmeze” egy-egy kendő, sál vagy sapka lehet. Az állatok számára készíthetünk papírfüleket is, amit a sapkára tűzünk vagy a felhajtott sapkaszélbe dugunk.

Ha mindenki elkészült és elhelyezkedett a szerepe szerint, kezdődhet a spontán szerepjáték a pedagógus moderálásával, nem betanult szerepek szerint.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .