02. Munka-attribútumok
2014. november-december, JátékkosárFEJLESZTÉSI TERÜLET: jellemző tulajdonságok felismerése és megnevezése, nyelvi kreativitás és élőbeszéd, képzelet, jel- és szimbólumképzés, bibliaismeret
IGEI KAPCSOLAT: 1Kir 14-16; Ézs 44,12-14; Jer 18,3-4; Mt 4,18; Márk…
01. A Bibliából jöttem…
2014. november-december, JátékkosárFEJLESZTÉSI TERÜLET: bibliaismeret, szókincsbővítés, mozgásnyelv, improvizációs készség, együttműködés, vizuális nyelv, szimbólumképzés képessége
IGEI KAPCSOLAT: minden történet, ahol bibliai foglalkozások, mesterségek…
16. Angyal van köztünk
2014. november-december, JátékkosárFEJLESZTÉSI TERÜLET: egymásra figyelés, társismeret, érzékelés, nonverbális kommunikáció
IGEI KAPCSOLAT: 1Móz 18,1-14; Bír 6,11-24; ; Lk 2,8-14; Zsid 13,2
Mindezek a tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum…
15. Kép-, történet- és szövegmontázs
2014. november-december, JátékkosárFEJLESZTÉSI TERÜLET: kommunikáció, nyelvhasználat, képzelet, kreativitás, emlékezet, ön- és társismeret, együttműködés, vizuális nyelv
IGEI KAPCSOLAT: Mt 5,37; 12,33-37
Mindezek a tartalmak, és a hozzájuk tartozó…
14. Hópehelyünnep
2014. november-december, JátékkosárFejlesztési terület: képzelet, vizuális nyelv, együttműködés, természetismeret és -szeretet
Igei kapcsolat: Jób 38,22; Zsolt 147,16-18
Hópehelyrajzoló Hanni üdvözlőlapja még december elején érkezett az Író Cimborák blogjára. Azóta sem esett túl sok hó, itt az ideje, hogy ti is segítsetek neki. Vegyetek körül többen egy üres lapot, és rajzoljatok rá együtt különböző hópelyheket.
Linkgyűjtemény – további ötletekhez
TudástárBeküldő: Dr. Szászi Andrea
Folyamatosan frissülő linkgyűjtemény, mely a katechézis különböző területein szolgálók Internetes forrás, illetve háttéranyag keresését kívánja segíteni.
A Módszertani ötletek olyan…
Kompetenciaalapú hittanoktatás
TudástárBeküldő: Dr. Szászi Andrea
Napjainkban divatszóvá vált a kompetencia. Mit is jelent ez? Lehet-e, kell-e a hittanoktatásnak kompetencia alapúvá válnia? A tanulmány néhány instrukciót kíván adni e témáról való gondolkodáshoz.
Külső…
Kit is nevelünk? Tanulóink fejlődéslélektani sajátosságai és a katechézis
TudástárBeküldő: Dr. Szászi Andrea
A tanulmány röviden áttekinti a 3-18 éves gyermekek, fiatalok fejlődéslélektani sajátosságait - és azoknak a hittanórán, gyermek- és ifjúsági alkalmakon elkerülő főbb sajátosságait, valamint…
Hittanoktatásunk a törvények tükrében
TudástárBeküldő: Dr. Szászi Andrea
Mire és hogyan van lehetőségünk, amikor bemegyünk egy hittanórára, vagy amikor szervezünk egy órát az iskolában, illetve a gyülekezetben? Hogyan és milyen módon szabályozzák az állami törvények…