01-5. Királyi fák kincsei

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  drámajáték, élménypedagógia, természetismeret, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, gondolkodtató, logikai feladat, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, hittanóra, csendesnap, 
Tudomány területek:  természettudomány, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  digitális oktató anyag, kép, galéria, kézműves oldal, 
  • Bibliai történet: 1Mózes 2; Bírák 9,8–15
  • Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, természeti, kapcsolati, önismereti, verbális-nyelvi, egzisztenciális, logikai-matematikai, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Mímes mozgásos játék egyénileg és csoportban; beszélgetés: gyümölcsfa-tulajdonságok; gyümölcsmagválogatás: gyümölcs felismerése, magválasztás; bibliai mesepéldázat mesélése, beszélgetés; a meseszereplők képeinek megfigyelése, csoportosítása, megnevezése; fejbábok készítése, mese dramatizálása csoportmunkában

 

A fa, a szőlőtő élete (Testi-mozgásos, természeti, kapcsolati, önismereti)

Mímes játékkal, csak mozgással játsszuk el egy gyümölcsfa vagy egy szőlőtő életét (minden gyerek egy-egy fa, szőlőtő):

  •  ahogy a kicsi magból (almamag, dió) vagy vesszőből (szőlővessző) lombos fává, szőlőtővé növekszik;
  • ahogy virágba borul, gyümölcsöt érlel (a tenyér lehet megnyíló kehelyforma, összezárva gyümölcsforma);
  • megmozdulnak az ágak, a lomb, amikor fújja a szél, lepottyan egy-egy gyümölcs;
  • végül lehullik a lomb, néhány ágat, gallyat, vesszőt is lemetszenek;
  • de a fa nem hal meg, csak pihen, hogy majd tavasszal újra kizöldüljön, levelet, virágot hajtson, tovább növekedjen.

 

Kisebb csoportokban alakítsanak a gyerekek a testükkel egy-egy kis gyümölcsöskertet, szőlőskertet.

Az egész csoporttal is alakíthatunk szőlőskertet: szőlősorokat, amikben a szőlőtőkék a vesszőikkel (karjaikkal) egymáshoz kapcsolódnak. A karokat magasba emelve és középen összezárva lugast is kialakíthatunk.

 

A játék után telepedjünk le, és a gyerekek számoljanak be arról, hogy érezték magukat gyümölcsfaként vagy szőlőtőként. Ki milyen növényt alakított? Miért pont azt választotta? Milyen tulajdonságai vannak az adott gyümölcsnek, gyümölcsfának?

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .