05-2. Bá-bele, bú-bele
Képesség területek: nyelvi feladat, játék, képalkotás, vizualitás, ének, zene, ritmus, mozgásos játék, drámajáték, élménypedagógia,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: kortörténet, háttéranyag, művészetek, módszertani segédanyag,
Multimédia: lexikon, szótár, kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 1Mózes 11,1–9; Zsoltárok 127,1–2
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, vizuális-térbeli, kapcsolati, zenei-ritmikus, testi-mozgásos
- Tevékenység: Kortörténet: zikkurat és Bábel; csoportmunka: kreatív építés pálcikákból, dobozokból; nyelvjáték: halandzsamondókák, halandzsavers megismerése, kreatív feldolgozása hang- és mozgásjátékkal, képalkotással
Tudod-e… (Verbális-nyelvi, vizuális-térbeli)
Tudod-e,
- mi lehetett a bábeli torony? – Zikkurat-templom, lépcsőzetes toronytemplom, aminek a tetején szentély állt.
- mit jelent az, hogy az égig ért? – Lépcsőzetes alakja az istenek lakhelye felé vezetett, a Bábel név eredetileg azt jelenti: „Istenek kapuja”.
- a nyelvek összezavarása után hogyan változott meg a Bábel név jelentése? – A szó héber jelentéstartalma: „zűrzavar”.
- hogyan nézhetett ki egy zikkurat? – Ur város zikkurata elég jó állapotban megmaradt (Dél-Irak, lásd a képen: 123RF). A Kr. e. 22.21. században sumér királyok által épített toronytemplom három szintből állt, a legfelsőn kapott helyet a szentély (lásd itt a templom rekonstrukciós rajzát).
Kép: 123RF
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!