05-1. Katona-iskola
Képesség területek: nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, mozgásos játék,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap,
Tudomány területek: kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: Máté 8,5–9; 1Timóteus 2,3–4
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, önismereti, kapcsolati, egzisztenciális, testi-mozgásos
- Tevékenység: Beszélgetés a katonai hivatással és sporttal járó szenvedés- és fájdalomtűrésről; történetolvasás, beszélgetés: katonaélet a római hadseregben; mozgásos játékok: erő- és ügyességpróbák, összehangolt mozgás
Katonadolog (Verbális-nyelvi, önismereti)
Kérdezzük meg a gyerekektől: Mondták-e már nektek azt, hogy „katonadolog”? Mikor? Milyen helyzetben? – Hallgassuk meg a gyerekek válaszait, akár egy-egy történetet is elmondhatnak.
Majd bővítsük a szólást, és pontosítsuk a jelentését: „szenvedni katonadolog”. Vagyis a katona nem tehet mást, mint elviseli a szenvedést, legyőzi a nehézségeket, ami a katonai hivatással jár. Hasonló történik a sportolók esetében is, akiknek tanulni kell a fájdalomtűrést, a kitartó, szenvedéssel járó küzdelmet. Ezért a katonák és a sportolók is sokat gyakorlatoznak, edzenek, állandóan készülnek a küzdelemre.
A gyerekek közül ki jár valamilyen edzésre? Milyen tapasztalataik vannak a fájdalom, a szenvedés tűrésével, a „holtpont” leküzdésével kapcsolatban?
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
Miklya Luzsányi Mónika: Katonaélet – A fiúk légiója
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Gyerekek a Bibliában – újszövetségi történetek menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!