07. Mi az a páska? – További ötletek és variációk
grafika © Bódi Kati
Ugróiskolák
A bevezető játék ábrája a „Kacskázni” c. játékhoz tartozik, aminek többféle játékszabálya is van. A „kétlábas ugrásmód” játékmenetei:
a) A játékos páros lábbal beugrik a 2-esbe, majd terpeszugrással az 1-esbe és 3-asba. Testfordulattal vissza a 2-esbe, és kiugrás a kezdőhelyre.
- b) A játékos páros lábbal beugrik az 5-be, majd terpeszugrással a 4-be és 6-ba. Fordulattal vissza az 5-be, innen a 2-be, terpesz: 1-3, vissza a 2-be, terpesz: 1-3, vissza a 2-be, kiugrás.
- c) A játékos páros lábbal ugrik a 8-ba, majd terpesz: 7-9. Fordulattal vissza a 8-ba, innen az 5-be, terpesz: 4-6, vissza az 5-be, innen a 2-be, terpesz: 1-3, vissza a 2-be, kiugrás.
Az „egylábas ugrásmód” játékmenete ettől annyiban különbözik, hogy a középső (2, 5, 8) mezőkre csak fél lábbal lehet ugorni.
Forrás: Megy a gyűrű vándorútra, Gyermekjátékok és mondókák, Gondolat, Bp, 1982, 465. o.
A „portugál ugróiskola” ábrája 1-2-1-2-1-2-1 elrendezésben készül, a tíz fokozat a tíz csapásra is emlékeztet.
A következő szabállyal játszhatjuk: A játékos követ dob az 1-es mezőbe, amit átugrik, majd végigugrálja a pályát, visszafordul, és útközben felveszi a követ. Páratlan mezőbe fél lábbal, páros mezőbe páros lábbal ugorhat. Következő menetben a 2-es mezőbe dob, és hasonlóan ugrálja végig, a „köves” mezőt átugorva. Minél távolabbi mező következik, annál nehezebb lesz beletalálni.
Kép: 123RF
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A tanmenetet, óraterveket és a további ötleteket megtalálod a Segédanyagok / Hittan 3 menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/hittan-3/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!