31-2. Méhes-lépes
Életkorok: alsós, felsős,Képesség területek: gondolkodtató, logikai feladat, nyelvi feladat, játék, természetismeret, barkácsolás, kézművesség,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap, távoktatás, digitális tananyag,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: digitális oktató anyag, kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Alapige: Bírák 14,5–19
- Intelligenciatípus: Logikai-matematikai, verbális-nyelvi, természeti, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Bibliai találós kérdés megfejtése, történet olvasása; találós kérdések alkotása, számkérdések a méhekre vonatkozóan; egyszerű méhviaszgyertya készítése
Méhes kérdések (Logikai-matematikai, verbális-nyelvi, természeti)
Ismertessük a gyerekekkel a Bírák 14,14-ben olvasható találós kérdést:
Étel jött az evőből,
édes jött az erősből.
Van-e valaki, aki meg tudja fejteni?
Ha nem ismerik Sámson történetét, akkor valószínűleg nehéz lesz, talán meg sem tudják fejteni. Ebben az esetben megpróbálhatják közösen megtalálni a megfejtést egy barkochbajátékkal.
Majd meséljük el (vagy olvassuk fel) Sámson, a timnai oroszlán és esküvő történetét (Bírák 14,5–19).
Alkossunk közösen olyan találós kérdéseket, amelyek megfejtése a méh, a darázs, a dongó. Ehhez először fajtánként vegyük sorra, mik a tipikus jellemzői az adott rovarnak, amiből felismerhető. Majd építsünk fel egy példaszöveget, hogyan tudnánk az információkat viccesen és talányosan elmondani. A találós kérdésnek nem feltétele a szabályos versforma, a rím. Ettől most tekintsünk el.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Sokrétű játékok / Állatok a Bibliában menüpont alatt: https://kateteka.hu/segedanyagok/sokretu-jatekok/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!