13-1. Jákób nagy családja

, , ,
Képesség területek:  mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, ének, zene, ritmus, 
Szervezési formák:  hittanóra, áhítat, gyermekistentisztelet, csendesnap, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  énekforrás, hanganyag, 

grafika © Kelemen Czakó Rita

  • Bibliai történet: 1Mózes 29,1–35; 30,1–24; Zsoltárok 127,3
  • Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi, egzisztenciális, zenei-ritmikus
  • Tevékenység: Páros vakvezető játék akadály nélkül és akadályokkal; bibliai történetmesélés: Jákób Háránban, családja és gyermekei; családi akadályok: beszélgetés a történet alapján; felelgető éneklés, családi szólamok

 

Akadályok közt (Testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi)

Jákób hosszú útra indult, ahol nem is a fizikai megterhelés vagy ismeretlen vidékeken való tájékozódás volt a legnagyobb kihívás, hanem inkább a bizonytalan jövőkép. Hogy mi lesz, mi fog vele történni, ha elhagyja a családját. Ebben erősítette meg az Úrral való álombeli találkozás, hogy nyugodtan rábízhatja magát, Ő vele lesz.

Bevezető játékként tegyünk bizalompróbát, a már ismert páros vakvezető játékkal (lásd: 06-2. bejegyzés). Válasszunk ki egy párt, és „tisztítsuk meg” a terepet: a játékterületről vegyünk el minden akadályt. A játéktér két végén helyezkedjenek el a pár tagjai, majd egyiküknek kössük be a szemét, ő lesz a vándor. Jelre induljon el a vándor a társa felé, aki hangos szóval biztatja, vezeti, míg célhoz nem ér. Ha jól sikerül a vezetés, akkor bizonytalanság nélkül lépdel a vándor, és viszonylag gyorsan célhoz ér. Ezután küldjük ki őt a teremből, és a gyerekek közreműködésével helyezzünk el néhány akadályt a játéktéren. Akadály lehet egy-egy szék, a támlájára borított kabáttal (így ütközés esetén is biztonságosabb).

Majd vezessük be bekötött szemmel a vándort, állítsuk a játéktér végére, és ő a társa hívására induljon el óvatosan felé. A társ most úgy vezessen, mint egy GPS, pontos lépésszámmal előre, jobbra, balra, illetve „Állj!”, mielőtt akadálynak ütközne a vándor. Ha jól sikerül a vezetés, nem történik ütközés. Nem az idő számít tehát, hanem a biztonságos haladás és célhoz érkezés.

Ha van elég idő, a játékot új párossal vagy párosokkal is megismételhetjük. Minden új vándorút előtt át kell rendezni az akadályokat.

Végül beszéljük meg a játék tapasztalatait: Mik voltak a nehézségek? Mi segített? Melyik vándorút sikerült a legjobban, és miért? Az akadálypályán miért lassult le a vándorút? Ki hogyan érezte magát játék közben? Mik a játék tanulságai?

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .