Képesség területek:  természetismeret, nyelvi feladat, játék, képalkotás, vizualitás, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, ének, zene, ritmus, mozgásos játék, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  énekforrás, hanganyag, játékforrás, online játék, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: 1Mózes 25,19–34; 27,1–41; Zsoltárok 65,10–14; 115,12; János 10,3
  • Intelligenciatípus: Természeti, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli, kapcsolati, önismereti, testi-mozgásos, egzisztenciális
  • Tevékenység: Testvérképek: a két ikertestvér világának ábrázolása páros munkában; ikergyakorlatok mozgással, pantomimjelenetek alkotása párban; áldásszövegek a Bibliában és a néphagyományban, áldásszöveg írása, éneklés kánonban; mozgásos játékok: kecskefogó vakon, vadászlabda

 

Testvérképek (Természeti, verbális-nyelvi, vizuális-térbeli, kapcsolati)

Nem mindegy, hogy az ikrek egypetéjű vagy kétpetéjű ikrek. Ha a megtermékenyített petesejtből csak egy van, és abból születik két vagy több utód, akkor egypetéjű ikrekről van szó, akik nagyon hasonlítanak egymásra. Ha két külön petesejtben kezd élet formálódni, akkor együtt fejlődnek az anya méhében, együtt is születnek meg, mégis nagyobb lesz köztük a különbség, mint az egypetéjűek esetében. Az állatvilágban gyakoribb, hogy két- vagy többpetéjű utódok jönnek világra, náluk ritka az egypetéjű iker. Az embereknél jóval gyakrabban fordul elő egypetéjű ikrek fejlődése és születése, ezért is gondoljuk azt, hogy az ikrek nagyon hasonlítanak egymásra. (Forrás: Az ikrek biológiája…)

Kép: 123RF

Ézsau és Jákób kétpetéjű ikrek lehettek, ami magyarázza a köztük lévő alapvető karakterkülönbséget. Mintha az Úr is ezt állítaná kijelentésével: „Két nép van méhedben…”

A történet alapján mit gondoltok, mit jelenthet a két fiú neve?

  • Jákób: sarokfogó, elgáncsoló; csaló
  • Ézsau: bozontos, szőrös; nyers, durva (másik neve, az Edóm: vörös)

 

Alkossanak a gyerekek saját választás alapján párokat. A párok tagjai döntsék el maguk között, melyikük fogja ábrázolni Ézsau, és melyikük Jákób világát. Majd készítsenek egy-egy képet a választott testvér világáról:

  • Ézsau: mint vadász és a vadak, amikre vadászott: gazella, zerge, vadkecske, őz, szarvas
  • Jákób: mint sátorlakó pásztor és a nyáj állatai, amiket gondozott: bárány, juh, kos, kecskegida, kecske, bak

 

A képet alakíthatják a gyerekek rajzolással, papírkivágással és -ragasztással, kollázzsal. Felhasználható kellékek:

  • rajzlap, olló, ragasztó, rajzeszközök
  • különböző színű és felületű papírok, mártott gyűrt papír, csomagolópapír, hullámkarton
  • gombok, fonalak, textilanyagok, szalagok, spárga
  • ágak, termések, különböző színű és méretű magvak, köztük sárgászöld és vörös lencse

 

A kész képeket helyezzük el párban, és nézzük meg egymás munkáit:

Melyik képpár miért érdekes, kifejező? Mivel tudják a két fiú világát megkülönböztetni?

Hol fedezhetünk fel összhangot a két kép között? Hol fedezhetünk fel ellentétet?

Mi a véleményetek: megfér-e ez a két világ egymás mellett?

Hogyan tudtak volna jól együttműködni?

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Történetmesélő Biblia / Ószövetség menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .