07-1. Barátságkuckó

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, drámajáték, élménypedagógia, ön- és társismeret, kapcsolat, mozgásos játék, érzékszervi játék, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, csendesnap, 
Tudomány területek:  művészetek, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  kép, galéria, online szöveg, 
  • Bibliai történet: Példabeszédek 17,17; Lukács 2,52
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, testi-mozgásos, zenei-ritmikus, egzisztenciális, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Barátság-ige alkalmazása; kapcsolatépítő mozgásos, érzékelő játékok; versolvasás, beszélgetés, rajz a barátunkról; egy különös barát meséje versben, szóbeli szövegalkotásban; tengerészlépés gyakorlása egyénileg és párokban

 

Mindig szeret a barát (Verbális-nyelvi, kapcsolati)

Kik voltak Jézus barátai, amíg felnőtt? Nem tudjuk pontosan. Csak annyit tudunk a Bibliából, hogy kedves volt az emberek számára. Barátságos. Ő, aki értelmével csodálatra késztette a rabbikat, jól ismerte a barátság értékét is:

 

Mindig szeret a barát,
de testvérré a nyomorúságban válik.

Példabeszédek 17,17

 

Játékainkkal igyekszünk baráti közösségbe vonni a gyerekeket.

 

Gyere ide… (Kapcsolati, testi-mozgásos)

Körben ülünk a székeken, egy szék üresen marad. Aki mellett jobbról üres a szék, azt mondja:

„A jobb oldali helyem szabad, gyere ide, Kati! (vagy más)”

Kati odaül mellé, ekkor valaki más mellett lesz üres a jobb oldali szék. Ő is odahív valakit maga mellé, az előbbihez hasonlóan. Így halad a játék, amíg meg nem unjuk.

 

Ki nincs itt? (Kapcsolati, testi-mozgásos, verbális-nyelvi, zenei-ritmikus)

A gyerekek felállva kört alakítanak, kiválasztunk egy hunyót, aki a kör közepére áll, és eltakarja (vagy bekötjük) a szemét. A többiek az alábbi mondókára körbe járnak, közben valakit közülük lopva elbújtatunk.

Az erdőben jártunk-keltünk,
egy gyereket elvesztettünk,
mondd meg… (a hunyó neve)
mondd meg nekünk,
ki az, aki nincs itt velünk!”

A mondóka végén a hunyó kinyitja a szemét (leveszi a kendőt), körülnéz, és próbálja kitalálni, ki hiányzik a társai közül. Ha sikerül, helyet cserél az elbújtatott gyerekkel. Ha nem sikerül, ő marad a hunyó.

 

Találd ki a nevemet (Kapcsolati, testi-mozgásos, verbális-nyelvi, zenei-ritmikus)

A gyerekek az előző játékhoz hasonlóan körben állnak, és a kör közepére állítjuk a hunyót, akinek bekötjük a szemét. A többiek az alábbi mondókára körbe járnak:

Búzavirág koszorú,
ma senki sem szomorú,
találd ki a nevemet,
elfoglalom helyedet!

A mondóka végén a bekötött szemű gyerek óvatosan közelebb lép a körhöz, és valakit megérint. Megtapogatja, és próbálja kitalálni, ki lehet az. Ha sikerül, helyet cserélnek. Ha nem, újra ő lesz a kitaláló. (Három sikertelen próba után váltsunk hunyót.)

 

Megismerem a hangod (Kapcsolati, testi-mozgásos)

Folytassuk a szembekötősdit a következőképpen: A nyitott szemű játékosok körbeállják a bekötött szemű játékost, és különböző hangadással incselkednek (pisszegés, nevetés, állathangok). Majd jelre egyszerre elhallgatnak, mire a bekötött szemű próbál elkapni valakit. Ha sikerül, megkérdi: „Ki vagy?” Az illető elváltoztatott hangon mond egy másik nevet (nem a sajátját), vagy állathangon válaszol (kukorékol, brummog stb.). A kérdező megpróbálja kitalálni, ki az. Ha sikerül, szerepet cserélnek. Ha nem sikerül, tovább keres. (Három sikertelen próba után itt is váltsunk kitalálót.)

 

Források:

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .