06-5. Történet a templomban

, Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, kirándulás, sport, ének, zene, ritmus, mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, csendesnap, távoktatás, digitális tananyag, 
Tudomány területek:  kortörténet, háttéranyag, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  kép, galéria, digitális oktató anyag, film, 
  • Bibliai történet: Zsoltárok 46,2.8; 81,2; 122,1; 136,1; Lukács 2,41–52
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, testi-mozgásos, kapcsolati, egzisztenciális, zenei-ritmikus, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Beszélgetés a templomokról, templomba járásról, templomtúra a településen; templomlátogatás, énektanulás, történetmondás a templomban; éneklés mozgásos játékkal, ritmuskísérettel, szóló-kórus párbeszéddel; virtuális templomtúra: képek, videók megtekintése

 

Templomtúra (Verbális-nyelvi, testi-mozgásos, kapcsolati, egzisztenciális, vizuális-térbeli)

Előző héten (vagy foglalkozáson) kis templomokat építettünk, templomokról beszélgettünk (sőt egy templomhoz el is sétáltunk). Most ezt folytatjuk, előbb beszélgetéssel:

Ki tudja pontosan (ki kérdezte meg otthon), hogy melyik templom gyülekezetéhez tartozik a családja?

Szoktatok-e templomba járni? Minden vasárnap elmentek? Vagy csak ritkábban? Esetleg csak a nagy ünnepeken, húsvétkor, karácsonykor?

Hogy mentek el a templomba? Gyalog? Autóval? Villamossal, busszal, metróval? Esetleg kerékpáron?

Aki gyalog jár, megszámolta már, hány lépésre van a templom? Aki autóval jár, tudja-e, hány percig tart az út? Ha tömegközlekedéssel, hányszor kell átszállni?

 

Belvárosi református templom, Miskolc

Most felkerekedünk, és felkeresünk néhány templomot, istentiszteleti helyet a településünkön. A gyerekek beszámolója és az előzetes tájékozódásunk alapján tervezzük meg egy útvonalat, amit együtt gyalog is meg tudunk tenni. Az útvonal érinthet legalább egy katolikus, evangélikus és református templomot, köztük azokat, ahova a legtöbben tartoznak a gyerekek családjai közül. Jó, ha van az útvonalunkon egy zsinagóga vagy zsinagógai emlékmű is. Érdemes előre megszervezni, hogy legalább egy templomba be is tudjunk menni, ahol fogadhat minket a lelkipásztor vagy a kántor. Nagy élmény lehet egy zenés énekes játék, ami a gyerekek befogadói szintjén felér egy áhítattal. Sőt az is izgalmas lehetőség, hogy a bibliai történetet a templomban meséljük el.

Minden templomépületnél és a zsinagóga épületénél is mondjunk el a gyerekeknek néhány gondolatot az adott felekezetről és hitgyakorlatáról. Megoldás az is (hisz nem egyháztörténeti órát tartunk), hogy minden templomnál felolvasunk egy-egy zsoltárverset. Pl.:

 

Isten a mi oltalmunk és erősségünk.
A Seregek Ura velünk van,
Jákób Istene a mi várunk.

Zsoltárok 46,2.8

 

Vigadjatok a mi erős Istenünk előtt,
ujjongjatok Jákób Istene előtt!

Zsoltárok 81,2

 

Örülök, ha ezt mondják nekem:
Az Úr házába megyünk!

Zsoltárok 122,1

 

Adjatok hálát az Úrnak, mert jó,
mert örökké tart szeretete!

Zsoltárok 136,1

 

Ha nem tudjuk megvalósítani a templomtúrát, szeretnénk mégis templomokat mutatni a gyerekeknek, tehetünk egy templomtúrát virtuálisan is. Vajon felismerik-e a gyerekek a Templomok, zsinagógák című tankockán, hogy melyik a református, melyik a katolikus templom, és melyik lehet a zsinagóga? Ha sikerül felismerni, akkor miről? (ref. templomtorony: kakas, csillag; r. kat. templomtorony: kereszt; zsinagóga: Dávid-csillag, törvénytábla, héber felirat)

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .