Pages Navigation Menu

Ember – ruhatükörben – ön- és társismereti tréning 2. rész

Csendes napra vagy egy tábori napra – 30-40 főre

 

Alkotó sarkok:                                                                                                         30-60 p

 

1. Ruhatervező szalon – ruhakarakterek tervezése:

  • ●   Készítsetek ruhaterveket rajzeszközök, színes és mintás papírok felhasználásával.
  • ●   A tervezett ruhák mutassanak meg egy-egy karaktert, tükrözzenek egy-egy személyiséget.
  • ●   A ruhamodelleknek adjatok nevet, a karaktereknek megfelelően.
  • ●   A kész modellekből rendezzetek egy kis kiállítást.

Eszköz: 10-20 db rajzlap, színes és mintás csomagolópapírok, 5-6 db ceruza, filctoll (12-es készlet), 4 db olló, 4 db ragasztó, alátétpapír, zsineg, csipeszek, gémkapcsok

 

2. Széköltöztető műhely – különböző karakterek megformálása:

  • ●   Öltöztessetek fel egy-egy széket a kendők-sálak és fejfedők segítségével.
  • ●   Több széket is egymásba lehet tenni, össze lehet építeni. Ebben az esetben a székeket együtt kell felöltöztetni.
  • ●   Minden szék, székegyüttes más karaktert formázzon, tehát tükrözzenek egy-egy személyiséget.
  • ●   A székkaraktereknek adjatok nevet.

Eszköz: sálak-kendők-fejfedők, székek, zsineg, csipeszek, olló

 

3. Drámaműhely – bibliai történet dramatizálása – jellemző karakterek formálása:

  • ●   Válasszatok egy „nevezetes ruhadarabot” a Bibliából, és keressétek meg a történetét.
  • ●   Olvassátok el a történetet, és keressetek benne drámai helyzeteket. Milyen karakterek alakítják a szituációkat?
  • ●   Dramatizáljatok egy-egy ilyen helyzetet, a szereplők karaktervonásainak kiemelésével.
  • ●   Ehhez kellékként vagy jelmezként egy-egy sál, kendő vagy fejfedő is használható. (Szereplőnként egy darab.)

Eszköz: Biblia, másolópapír, íróeszköz – egy-egy sál-kendő-fejfedő vagy más ruhadarab

 

4. Média nyelvműhely – kreatív írás, dramatizálás, nyelvi játék egy bibliai történet vagy mai párhuzama alapján:

  • ●   Válasszatok egy „nevezetes ruhadarabot” a Bibliából, és keressétek meg a történetét. Eszetekbe juthat róla egy hasonló mai történet is.
  • ●   Hogyan lehet belőle jó hírt csinálni? Készítsetek hírt vagy riportot a „nevezetesség” kapcsán (írásos, dramatikus feldolgozás, a riportot mobillal fel lehet venni).
  • ●   Alkossatok róla dalszöveget vagy írjátok meg egy kis novellában a „nevezetes ruhadarab” történetét.
  • ●   Készítsetek keresztrejtvényt, amiben szerepel a nevezetes ruhadarab, illetve a történet egyéb kulcsszavai, nevei.

Eszköz: 2db Biblia, másolópapír, íróeszköz, Betűtorony társasjáték, mobiltelefon

 

Bemutatók egymásnak – a vége felé lehet munka közben, illetve a végén, a helyzethez alkalmazkodva.

 

Kép forrása

 

Gordiuszi csomó – csoportjáték                                                                               10 p

A foglalkozás záró játéka lehet, ha a helyzet megkívánja, illetve megengedi:

A csoport szoros körben áll, és előre nyújtott kézzel mindenki megfogja valakinek a kezét, aki nem a szomszédja. Majd a kézfogás elengedése nélkül ki kell bogozni bújásokkal, fordulásokkal a csomót, úgy, hogy a kézfogást ne engedjék el.

Lehet kisebb csoporttal, nyitott szemmel kezdeni, hogy érthetőbb legyen.

 

Összeállította: Miklya Zsolt

 

 

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.