Tanúk

4. Szemtanúk vallomása

, ,
TÉMA CÍME: Amit láttatok BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel (ApCsel 1,1–11) Tanúim lesztek, mondta Jézus a tanítványainak, aztán a szemük láttára eltűnt egy felhő mögött. Jézusnak is tanúkra – szemtanúkra – volt szüksége, hogy általuk hirdethesse, adja hírül az igazát. Képzeljétek el, hogy vallomást tesznek a szemtanúk, mintha egy bírósági tárgyaláson lennének...
Barátok szeme

3. Szemed láttára

, ,
TÉMA CÍME: Amit láttatok BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel (ApCsel 1,1–11) Mit tudsz elmondani a szemeddel? Felismered-e a másik szeméből, hogy nyitott vagy zárt, közömbös-e feléd? Játsszatok a szemkontaktussal különböző módon...
Memóriakészlet

2. Jézus-memória

, ,
TÉMA CÍME: Amit láttatok BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel (ApCsel 1,1–11) Gyűjtsetek olyan képeket az Újszövetségből, amelyek minket is Jézusra – az ő személyére, cselekedeteire, igéire – emlékeztetnek. Pl. bárány, pásztor, galamb... stb. Ezeknek a képeknek, jelképeknek az ábrázolásával készítsetek memóriakártya készletet.
Beszélő szemek

1. Mit láttál?

, ,
TÉMA CÍME: Amit láttatok BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel (ApCsel 1,1–11) Jézust felhő takarta el a tanítványok szeme elől, mikor felemeltetett a mennybe. Mintha egy égi lepel ereszkedett volna a szemük elé. Próbáljátok ki a vizuális memória játékaként a lepellel való eltakarás, letakarás lehetőségeit...

6. Hitkollázs

, ,
TÉMA CÍME: A hit érzékszerve BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus megjelenik Tamásnak (Jn 20,24–29)   Különböző anyagok kivágásával és ragasztásával, egyéb grafikai eszközök segítségével készítsetek kollázsképeket... A képek kapcsolódhatnak Jézus és Tamás történetéhez, vagy más bibliai történethez, ami a hit példáját adja. De lehet a kép absztrakt, elvont és szimbolikus is, ahol még jobban megnyílhat az érzékelhetőn túli dimenzió...
Borsos Miklós: Zsoltárok

5. Képörökség – hitgaléria

, ,
TÉMA CÍME: A hit érzékszerve BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus megjelenik Tamásnak (Jn 20,24–29)   A hit „szeme” nemcsak a Biblián, a teológián vagy a bizonyságtételeken keresztül nyílhat meg, hanem bármilyen paradox, egy-egy festmény, grafika, szobor vagy film közvetítésével is. A képek nyelve is olyan médium, amely képes a képen túlit, a kép mögöttit, a képnél többet, netán a kép fölöttit közvetíteni.

4. Nem látom, de…

, ,
TÉMA CÍME: A hit érzékszerve BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus megjelenik Tamásnak (Jn 20,24–29)   Nem látom, de
  • ●   tudom, hogy…
  • ●   érzem, hogy…
  • ●   tapasztalom, hogy…
  • ●   elképzelem, hogy…
  • ●   hiszem, hogy…

3. Mit látsz benne?

, ,
TÉMA CÍME: A hit érzékszerve BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus megjelenik Tamásnak (Jn 20,24–29)   Tegyél a gyerekek elé az asztalra különböző formájú, színű és egyéb tulajdonságú kis tárgyakat. Pl. szivacsdarab, parafadugó, legódarab, csipesz...
Érintés

2. Írj, rajzolj az ujjaddal a kezemre

, ,
TÉMA CÍME: A hit érzékszerve BIBLIAI TÖRTÉNET: Jézus megjelenik Tamásnak (Jn 20,24–29)   A kéz, a tenyér az egyik legfontosabb érzékszervünk, amivel megismerjük a világot. Felismeritek-e egymást a tenyérre/kézfejre írt nevek, rajzolt jelek alapján?