Zsoltárok 87,7

5. Védelmet nyújtó igék, gondolatok

, ,
TÉMA CÍME: Tanítványbújócska BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14) „Minden forrásom belőled fakad.” (Zsoltárok 87,7)
Álcázás

4. Gondolatbújócska, gondolatmenedék

, ,
TÉMA CÍME: Tanítványbújócska BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14) Az ember nemcsak színeivel, ruházatával, hanem viselkedésével, beszédével is alkalmazkodik a környezetéhez. Miért van erre szükség? A mások viselkedésének, beszédmódjának átvétele is lehet rejtőzködés. Mikor fordulhat elő ilyen? Mikor van a helyén? Mikor nincs?
Mimikri

3. Rejtőszínpróba

, ,
TÉMA CÍME: Tanítványbújócska BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14) A mimikri – megtévesztő alkalmazkodás – egyik oka az önvédelem, a búvóhely sajátos megteremtése. Játsszatok ti is rejtőszínpróbát. Mindenki keresse meg, hogy a ruhájával a helyiség, a lakás vagy az udvar, a kert mely részén tudna a legjobban elrejtőzni.
Bújócska a lakásban

2. Bújócska a házban

, ,
TÉMA CÍME: Tanítványbújócska BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14) Kisebbekkel rendezzetek bújócskát a lakásban, az épületben. Vajon hol találnak rejtőzésre alkalmas helyet? Milyen búvóhelyeket fedeznek fel maguknak? (Van, akinek elég hozzá egy függöny vagy törülköző.)
Kuckó a lakásban

1. Búvóhelyek, kuckók a teremben, szobában

, ,
TÉMA CÍME: Tanítványbújócska BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14) Hogy alakíthat ki valaki „búvóhelyet” egy iskolapadban ülve? Ha megteszi, miért van rá szüksége? Hogy alakíthat ki valaki búvóhelyet, biztonságot adó kuckót a szobájában?

Rövid karbantartás!

Kedves Látogatóink! Ma este várhatóan 20:00-tól 1-2 órára leáll a kateteka.hu oldal. A kateteka nagy látogatottsága miatt egy nagyobb teljesítményű szerverre kell áthelyezni. Kérjük türelmüket! KateTéka csapata
Társas

6. Emmaus-társas: kommunikációs játék

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   A játék akkor válik élvezetessé, ha nyílt, őszinte légkörben zajlik, és segíti a kitárulkozást, egymás megismerését. Ilyenkor átélheti a csoport, hogy „hevült a szívünk”.
Társasjátékkészítés

5. Lépegető társasjáték készítése

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   A játéktábla hatvan lépésmezőből fog állni. Ezek lehetnek színes kartonból külön kivágott kis négyzetek vagy papírtalpak (cipőtalpforma), esetleg lapos kavicsok.
Ugróiskola

4. Óriás ugróiskola

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   Aszfalton vagy térkövön rajzoljatok fel egy hatvan mezőből (négyzetből) álló útvonalat, ami lehet kanyargós vagy labirintusszerű is (pl. csiga alakú). Az útvonal kiindulópontja lesz Jeruzsálem, végpontja pedig a cél: Emmaus.