
5. Védelmet nyújtó igék, gondolatok
Április 13-19: Tanítványbújócska: A tanítványok rejtőzése és várakozása, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Tanítványbújócska
BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14)
„Minden forrásom belőled fakad.” (Zsoltárok 87,7)

4. Gondolatbújócska, gondolatmenedék
Április 13-19: Tanítványbújócska: A tanítványok rejtőzése és várakozása, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Tanítványbújócska
BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14)
Az ember nemcsak színeivel, ruházatával, hanem viselkedésével, beszédével is alkalmazkodik a környezetéhez. Miért van erre szükség? A mások viselkedésének, beszédmódjának átvétele is lehet rejtőzködés. Mikor fordulhat elő ilyen? Mikor van a helyén? Mikor nincs?

3. Rejtőszínpróba
Április 13-19: Tanítványbújócska: A tanítványok rejtőzése és várakozása, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Tanítványbújócska
BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14)
A mimikri – megtévesztő alkalmazkodás – egyik oka az önvédelem, a búvóhely sajátos megteremtése.
Játsszatok ti is rejtőszínpróbát. Mindenki keresse meg, hogy a ruhájával a helyiség, a lakás vagy az udvar, a kert mely részén tudna a legjobban elrejtőzni.

2. Bújócska a házban
Április 13-19: Tanítványbújócska: A tanítványok rejtőzése és várakozása, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Tanítványbújócska
BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14)
Kisebbekkel rendezzetek bújócskát a lakásban, az épületben. Vajon hol találnak rejtőzésre alkalmas helyet? Milyen búvóhelyeket fedeznek fel maguknak? (Van, akinek elég hozzá egy függöny vagy törülköző.)

1. Búvóhelyek, kuckók a teremben, szobában
Április 13-19: Tanítványbújócska: A tanítványok rejtőzése és várakozása, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Tanítványbújócska
BIBLIAI TÖRTÉNET: A tanítványok rejtőzése és várakozása (Lk 24,1-12; Jn 20,19-23; ApCsel 1,12-14)
Hogy alakíthat ki valaki „búvóhelyet” egy iskolapadban ülve? Ha megteszi, miért van rá szüksége?
Hogy alakíthat ki valaki búvóhelyet, biztonságot adó kuckót a szobájában?

Rövid karbantartás!
Kateteka hírekKedves Látogatóink!
Ma este várhatóan 20:00-tól 1-2 órára leáll a kateteka.hu oldal.
A kateteka nagy látogatottsága miatt egy nagyobb teljesítményű szerverre kell áthelyezni.
Kérjük türelmüket!
KateTéka csapata

6. Emmaus-társas: kommunikációs játék
Április 6-12: Fordított zarándoklat: Emmausi tanítványok, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Fordított zarándoklat
BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)
A játék akkor válik élvezetessé, ha nyílt, őszinte légkörben zajlik, és segíti a kitárulkozást, egymás megismerését. Ilyenkor átélheti a csoport, hogy „hevült a szívünk”.

5. Lépegető társasjáték készítése
Április 6-12: Fordított zarándoklat: Emmausi tanítványok, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Fordított zarándoklat
BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)
A játéktábla hatvan lépésmezőből fog állni. Ezek lehetnek színes kartonból külön kivágott kis négyzetek vagy papírtalpak (cipőtalpforma), esetleg lapos kavicsok.

4. Óriás ugróiskola
Április 6-12: Fordított zarándoklat: Emmausi tanítványok, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Fordított zarándoklat
BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)
Aszfalton vagy térkövön rajzoljatok fel egy hatvan mezőből (négyzetből) álló útvonalat, ami lehet kanyargós vagy labirintusszerű is (pl. csiga alakú). Az útvonal kiindulópontja lesz Jeruzsálem, végpontja pedig a cél: Emmaus.