13-11. Kő, kő, körbemegy

,
Életkorok:  óvodás, alsós, 
Képesség területek:  természetismeret, érzékszervi játék, mozgásos játék, gondolkodtató, logikai feladat, képalkotás, vizualitás, nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, 
Szervezési formák:  óvodai foglalkozás, tábor, családi alkalmak, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online szöveg, online játékok, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: 1Sámuel 17,40; Jób 22,24–25; Zsoltárok 102,15; Habakuk 2,11; Lukács 19,40; Jelenések 2,17
  • Intelligenciatípus: Természeti, testi-mozgásos, vizuális-térbeli, logikai-matematikai, verbális-nyelvi, kapcsolati, zenei-ritmikus
  • Tevékenység: Kavicson járás mezítláb, kavicstulajdonságok érzékelése, lábujjal kavicsgyűjtés; kavicsok válogatása, csoportosítása, sorminták, képek kirakása, mesélés, versmese-hallgatás; tapintó-érzékelő, mozgásos játékok

 

Kavicson, kövön lábaló (Természeti, testi-mozgásos)

Sétáltatok már mezítláb kavicsos vízparton? A víz és a gömbölyű kövecskék kombója felér egy lábmasszázzsal. Érdesebb, zúzott kövön sétálni már kellemetlenebb, szúrós érzetet kelt. Vigyázni kell, meg ne sértse a lábat. Ha nagy kövekkel, sziklákkal teli patakkal találkozunk, a köveken lépdelni, ugrálni is lehet, amíg nem veszélyes. Ez is feledhetetlen élmény.

Keressünk kavicsos, köves talajt, vagy szórjunk szét kisebb-nagyobb kavicsokat, kövecskéket, és sétáljanak a gyerekek mezítláb rajtuk. Milyen érzés? Melyiken kellemesebb a séta?

Milyennek érzi a lábatok a köveket? Melyik gömbölyű, hegyes, szúrós? Melyik apró, kicsi vagy nagyobb? Melyik sima, síkos vagy érdes, kemény?

Melyiket sikerül felvenni a lábujjaitokkal? Gyűjtsetek a lábatokkal kavicsokat, köveket.

 

Kavicsválogató, kőkirakó, kőmese (Természeti, vizuális-térbeli, logikai-matematikai, verbális-nyelvi)

Gyűjtsenek a gyerekek sokféle kavicsot, követ. Aztán válogassák szét őket színek, formák és méret szerint. Külön csoportba kerülhetnek a legérdekesebb, különleges kövek. Mitől különlegesek? Kinek melyik kövecske tetszik legjobban? Miért?

A színek, formák, méretek figyelembevételével rakjanak ki sormintákat.

Rakjanak ki különböző figurákat. Kirakhatnak egy teljes képet is.

Meséljenek a figurákról, képekről. Összeállhat egy-egy történet is.

Végül felolvashatjuk Buda Ferenc Kőből rakott mese című versét (kicsiknek elég csak az első két versszakot, a vers elérhető a címre kattintva).

Kép: 123RF

Játékötletek

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Kuckóév menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .