Pages Navigation Menu

Bibliai akadályverseny – a népmesék analógiájára…

Alsós, esetleg 5-6. osztályos tanulóknak
Didaktikai cél : Ismétlés, rendszerezés, korrekciók

 

INDÍTÓÁLLOMÁS:
IdőkapuMenetlevéllel itt jelentkeznek a résztvevők. Ismertetjük, hogy a végcél: a Biblia világa, ahová a játék kedvéért 7 kapun, 7 próbatétel után lehet bejutni. (Kapu=állomás, próba=feladat)
Itt mindenki kap egy kis pohár „varázsitalt” (limonádé) és egy „jóságsütit”.
Az állomásokat krepp-papír girland jelöli + szám

1. KAPU
Nálunk van egy kincsesláda számkódja. A kinyitáshoz meg kell fejteni 3 egyszerű feladványt. (Életkornak megfelelő bibliaismeretet követelő feladat). Pl: Első kód: Hány nap alatt teremtette Isten a világot? 2. kód: Hány parancsolat volt a kőtáblán? 3. kód: Hány napkeleti bölcs hódolt a karácsonyi kisdednek? Ha sikeres a megoldás – ez esetben 7, 10, 3 –, a csoport kap egy (papír)kulcsot, (amit továbbvisz a következő kapuhoz), s persze pontot a menetlevélbe.

2. KAPU
A „kulccsal” kinyitják a kincsesládát. (Papírdoboz) Találnak benne egy lapot, amin 5-6 bibliai találós kérdés van. Jó megfejtés esetén pontok. Pl.:

1.Vízen ringatózott, kisfiú sírt benne,
fáraóleánynak fiává lett terhe.
Kiről van szó? (Mózes)

2.Királynő volt, legszebb egész Perzsiában,
bátorsága győzött király udvarában.
Ki Ő? (Eszter)

3. KAPU
Játékból bibliai témájú film készül. Ehhez megtervezik rajzzal vagy más technikával Mózes vagy Dávid és Góliát vagy József és testvérei ruháját egy-egy bibliai jelenethez. (A feladatot a tanult anyaghoz igazítjuk.)*
(Ebből később alkalmi tárlat is lehet.) Listát is készíthetnek a filmhez szükséges tárgyi kellékekről. Pl: Parittya.

4. KAPU
Mondanak 2 bibliai aranymondást, amit az emberek szívére helyeznek, hogy jó irányba változzanak. Pár mondatban értelmezik: Pl.: „A ROSSZT JÓVAL GYŐZD LE!” (Róm 12,21)

5.KAPU
Népszámlálást tartanak a Bibliában. Adott idő (5 perc) alatt írjanak össze bibliai hősöket, minél többet. (Nevenként 1 pont/

6.KAPU
Jó tett helyébe jót várj! Meg kell etetni a Biblia állatait. Az állat képe vagy neve mellé írni, mit adnának neki enni. (Kígyó, cet, sáska, galamb, szamár)
Pl.: szamár = széna

7.KAPU
Egyszerű bábok segítségével adjanak elő egy bibliai történetet, esetleg egy részletét! Énekkel is kísérhetik. (Itt több bábot kínáljunk,hogy a fantáziájuk beinduljon, egy időkeretet adjunk a felkészülésre.)

*Természetesen a feladványok alkalmazkodjanak a megszerzett ismeretekhez! Az állomásokat / kapukat fel is cserélhetjük, kivéve az első kettőt.

Összegzéskor apró ajándékot, pl.: matricát kap mindenki.

Kép forrása: http://www.deviantart.com/art/the-Time-Gate-86040338

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.