5-2. Labda, buborék, árnyékvető
Képesség területek: mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, természetismeret, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: tábor, csendesnap,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: online játékok, kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 1Mózes 18,1; Zsoltárok 19,5–7; 36,8; Ézsaiás 4,6; Ezékiel 17,23; Jónás 4,5–8
- Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, kapcsolati, természeti, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Labdajátékok: fejelés, zsinórlabda; szappanbuborék-fúvás; árnyékfogók; árnyékkereső, árnyékrajzok és fotók készítése
A labda röpte (Testi-mozgásos, kapcsolati)
Labdajáték, játékos labdagyakorlat, ahol a labda röptét, röptének ívét észleljük és figyeljük játék közben:
Fejelés
A kemény bőrlabdával való fejjáték gyakorlása a gyerekek számára veszélyes, ezért a fejjátékot csak könnyű gumilabdával, röplabdával ajánljuk. Próbálgathatják a következő gyakorlatokat:
- Párban a társ által fejmagasságban dobott labda visszafejelése a homlok középső részével, álló helyzetből, különböző távolságból
- Az előbbi helyzetben visszafejelés felugrással
- Folyamatos fejelés párokban, kis csoportokban
- Fejelőverseny távolságra, illetve célra
Forrás: Labdajátékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)
Zsinórlabda
A játékot egy röplabdahálóval vagy kifeszített zsinórral kettéosztott pályán játszhatjuk, általában 6 fős csapatokkal. A háló/zsineg kb. 2 m magasan legyen kifeszítve, amitől kb. 3 m-re jelöljük ki mindkét térfélen a kezdővonalat. Kezdéskor a csapat egyik játékosa a kezdővonalról dobja át a labdát a háló/zsineg fölött a túlsó térfélre, törekedve arra, hogy ne tudják elkapni. A védő játékosok feladata, hogy a labdát elkapják. Aki a labdát elkapta, annak kell visszadobni azt a másik térfélre. Az elkapás helyéről nem mozdulhat el, nem ugorhat föl, és nem dobhatja át csapattársának a labdát. A labdamenet addig tart, amíg a labda földet nem ér. A hibázó csapat ellenfelének jár a nyerőpont. Hibának számít az is, ha az átdobott labda a határvonalon kívül esik le, vagy a háló alatt, illetve a hálót érintve kerül át a túlsó térfélre. Az új labdamenetet mindig az kezdi, aki az utolsó nyerőpontot szerezte. Játszhatjuk időre (pl. 2×10 perc) vagy hamarabb elért nyerőpontra (3×15 pont).
Forrás: Mozgásos játékok (Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger, 2015)
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!