2-1. Nyárjelek: virágpompa
Képesség területek: ének, zene, ritmus, mozgásos játék, ön- és társismeret, kapcsolat, nyelvi feladat, játék, természetismeret, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: csendesnap, tábor,
Tudomány területek: természettudomány, módszertani segédanyag,
Multimédia: hanganyag, kép, galéria, digitális oktató anyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: Énekek 2,1; Ézsaiás 35,1–2; 40,6–8; Máté 6,28–30
- Intelligenciatípus: Zenei-ritmikus, testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi, természeti, vizuális-térbeli, egzisztenciális
- Tevékenység: Énekes körjáték: virágvásár; virággaléria, dalhallgatás, éneklés, beszélgetés, rajzos kerttervezés; bibliai virágismeret: igék és képek; virágos ruhatervek készítése
Beültettem kis kertemet… (Zenei-ritmikus, testi-mozgásos, kapcsolati, verbális-nyelvi, természeti, vizuális-térbeli)
Énekeljük, majd játsszuk is el a Beültettem kiskertemet… kezdetű népi játékot (kottával együtt lásd a címre kattintva):
A gyerekek kettős kört alkotnak, mindkét körben egyenlő létszámmal. A belső körben lévők a külső körben lévők elé guggolnak. Egy játékos kimarad, ő kívül helyezkedik el a két körön, és körben jár, miközben a többiek énekelnek:
Beültettem kis kertemet a tavasszal
rózsa, szegfű, liliom és rezedával.
ki is nyíltak egyenkint,
el szeretném adni mind,
de most mindjárt!
Ezután a körben járó játékos megáll, odalép a külső körben hozzá legközelebb állóhoz, megfogja a kezét, és egyedül folytatja az éneket:
Én megveszem virágodat, ha eladod,
és az árát te magad is nem sokallod.
A megszólított énekelve válaszol:
Versenyfutás az ára,
fussunk egyet utána,
de most mindjárt!
Amikor vége a dalnak, mindketten ellentétes irányban futnak a kör körül. Aki hamarabb ér az üresen maradt helyre, beáll a külső körbe. Aki később ér oda, kívül marad a körön, ő lesz az, aki körben jár tovább. A játék hasonlóan folytatódik, három játékkör után érdemes szerepet cserélnie a külső és belső körnek.
A játékot szereposztással is játszhatjuk, amikor a belső körben guggolók a virágok, a külső körben állók a kertészek vagy virágárusok, a körön kívül sétáló pedig a virágkereskedő vagy vásárló.
Ismerik-e a gyerekek a játékdalban szereplő virágokat? Nézzük meg mind, amihez készíthetünk egy tankockagalériát vagy PowerPoint bemutatót, együtt a következő dal virágképeivel:
Felismerik-e azokat a virágokat is, amelyek nem szerepelnek a dalban?
Ezek egy másik dalban szerepelnek, és van egy harmadik társuk az előző játékból is. Hallgassuk meg Gryllus Vilmos Virágcsokor című dalát a szerző előadásában (elérhető a címre kattintva, a videó alatt a szöveget is megtaláljuk).
Milyen virágokról (viráglányokról) énekel? Mi is énekelhetünk az előadóval.
Beszélgessünk:
Kinek melyik virág tetszik legjobban a dalokban szereplők közül? Mi a kedvenc kerti virágotok?
Nálatok otthon van-e virágoskert? Milyen virágok vannak benne?
Melyek azok a virágok, amelyek tavasszal nyíltak, és már elnyíltak? Melyek azok, amelyek most is nyílnak, és nyáron is nyílni fognak?
Ha lenne saját kiskerted, milyen virágokat ültetnél bele?
Tudod-e, hogyan kell őket gondozni, hogy szépen viruló virágoskerted legyen?
Vegyél elő egy rajzlapot, ez most a kerted: „ültess” bele virágokat! Rajzolj egy szép virágoskertet (vagy annak részletét) a saját elképzelésed szerint.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!