1-1. Évszakok üzenetei
Képesség területek: nyelvi feladat, játék, ének, zene, ritmus, természetismeret, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap, tábor,
Tudomány területek: művészetek, természettudomány, módszertani segédanyag,
Multimédia: online szöveg,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: 1Mózes 8,22; Zsoltárok 74,17; Példabeszédek 26,1; Ézsaiás 18,4; Jeremiás 5,24; Máté 24,32; Jakab 5,7
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, testi-mozgásos egzisztenciális, zenei-ritmikus
- Tevékenység: Évszakválasztó játék, évszakpantomim; évszakváltó sorverseny utánzó mozgásokkal; évszakok üzenete, jelei, dicsérő ének körtánccal
Kedvenc évszakom (Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, testi-mozgásos)
Kérdezzük meg a gyerekektől: Hogyan folytatnátok ezt a mondatot:
Szólítsunk fel egy-egy vállalkozót, aki mondja ki hangosan, kiegészítve a mondatot. Majd kérdezzünk rá: Miért? Pl.:
Kedvenc évszakom a tavasz. – Miért? – Mert nyílnak a virágok, és lehet kint játszani.
A válaszok indoklással együtt valószínűleg különbözőek lesznek. Amíg van jelentkező, folytassuk a játékot, lehetőleg minden évszak kerüljön sorra. Vajon lesz-e a gyerekek között, aki több évszakot is megnevez? Ebben az esetben még érdekesebb lehet az indoklás.
Lesz-e, aki mind a négy évszakot megnevezi? Az ő indoklása különösen is érdekes.
Kép: 123RF
Ezután olvassuk fel Kiss Ottó Kedvenc évszakom című versét (elérhető a címre kattintva, a válogatás 3. verse).
Ő indoklás nélkül, röviden válaszol. Ha még nem hangzott el, indokoljuk meg együtt, miért gondolhatja, érezheti úgy a versbeszélő, hogy neki minden évszak a kedvence?
Alkossanak a gyerekek csoportokat aszerint, hogy kinek melyik a fő kedvenc évszaka. Tehát most csak egy évszakot lehet választani. Törekedjünk arra, hogy ne legyen túl aránytalan a csoportelosztás. Ilyen esetben megkérdezhetjük, hogy van-e, aki a kisebb létszámú csoport évszakát is kedveli, és lenne kedve hozzájuk csatlakozni.
Az évszakcsoportok elhelyezkedhetnek a terem egy-egy sarkában, ahol találjanak ki egy olyan mozdulatsort, pantomimjátékot, amivel be tudják mutatni az adott évszak számukra fontos jellemzőit.
Felkészülési idő után mutassák be egymásnak a csoportok az évszakpantomim-játékukat. Végül beszéljük meg, hogy az adott évszaknak milyen mozgásait, cselekvéseit, jeleit ismerték fel a nézők.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!