1-1. Évszakok üzenetei

,
Életkorok:  óvodás, alsós, felsős, 
Képesség területek:  nyelvi feladat, játék, ének, zene, ritmus, természetismeret, ön- és társismeret, kapcsolat, drámajáték, élménypedagógia, mozgásos játék, 
Szervezési formák:  hittanóra, csendesnap, tábor, 
Tudomány területek:  művészetek, természettudomány, módszertani segédanyag, 
Multimédia:  online szöveg, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: 1Mózes 8,22; Zsoltárok 74,17; Példabeszédek 26,1; Ézsaiás 18,4; Jeremiás 5,24; Máté 24,32; Jakab 5,7
  • Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, testi-mozgásos egzisztenciális, zenei-ritmikus
  • Tevékenység: Évszakválasztó játék, évszakpantomim; évszakváltó sorverseny utánzó mozgásokkal; évszakok üzenete, jelei, dicsérő ének körtánccal

 

Kedvenc évszakom (Verbális-nyelvi, természeti, önismereti, kapcsolati, testi-mozgásos)

Kérdezzük meg a gyerekektől: Hogyan folytatnátok ezt a mondatot:

Kedvenc évszakom…

Szólítsunk fel egy-egy vállalkozót, aki mondja ki hangosan, kiegészítve a mondatot. Majd kérdezzünk rá: Miért? Pl.:

Kedvenc évszakom a tavasz. – Miért? – Mert nyílnak a virágok, és lehet kint játszani.

A válaszok indoklással együtt valószínűleg különbözőek lesznek. Amíg van jelentkező, folytassuk a játékot, lehetőleg minden évszak kerüljön sorra. Vajon lesz-e a gyerekek között, aki több évszakot is megnevez? Ebben az esetben még érdekesebb lehet az indoklás.

Lesz-e, aki mind a négy évszakot megnevezi? Az ő indoklása különösen is érdekes.

Kép: 123RF

Ezután olvassuk fel Kiss Ottó Kedvenc évszakom című versét (elérhető a címre kattintva, a válogatás 3. verse).

Ő indoklás nélkül, röviden válaszol. Ha még nem hangzott el, indokoljuk meg együtt, miért gondolhatja, érezheti úgy a versbeszélő, hogy neki minden évszak a kedvence?

 

Alkossanak a gyerekek csoportokat aszerint, hogy kinek melyik a fő kedvenc évszaka. Tehát most csak egy évszakot lehet választani. Törekedjünk arra, hogy ne legyen túl aránytalan a csoportelosztás. Ilyen esetben megkérdezhetjük, hogy van-e, aki a kisebb létszámú csoport évszakát is kedveli, és lenne kedve hozzájuk csatlakozni.

Az évszakcsoportok elhelyezkedhetnek a terem egy-egy sarkában, ahol találjanak ki egy olyan mozdulatsort, pantomimjátékot, amivel be tudják mutatni az adott évszak számukra fontos jellemzőit.

Felkészülési idő után mutassák be egymásnak a csoportok az évszakpantomim-játékukat. Végül beszéljük meg, hogy az adott évszaknak milyen mozgásait, cselekvéseit, jeleit ismerték fel a nézők.

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Vakáció/ Mit üzen a nyár menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .