3. Gyalogsorverseny

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   Játszatok sorversenyt különböző járásgyakorlatokkal, melyek a tornaórákon is gyakran előkerülnek. Kisebbeket nagyon motiválják az utánozó járások. A nagyobbakat pedig a járás nehézsége, ügyességi foka motiválhatja.
Fogócska

2. Gyalogfogó

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   Egyszerű fogócska, de csak gyalogolni szabad, futni nem. Tehát menekülni és kergetni is csak gyaloglépésekkel lehet. Kell hozzá egy játékvezető, aki figyeli a lépéseket, és a hibázókat figyelmezteti. Akit háromszor figyelmeztet, az kiáll a játékból.
Zarándoklat

1. Emmaus-túra a lakóhely környékén

, ,
TÉMA CÍME: Fordított zarándoklat BIBLIAI TÖRTÉNET: Emmausi tanítványok (Lk 24,13-35)   Jeruzsálembe húsvét előtt boldog örömmel indult el a két emmausi tanítvány. Zarándokút volt ez: páskaünnepre mentek a templomba, és azért, hogy Jézussal találkozzanak. De nem az történt, amire számítottak. Jézust elfogták, elítélték és keresztre feszítették. Mindennek vége. Húsvét után csalódva indultak vissza Emmausba. Fordított zarándoklat: minden hiába, egészen más szemmel láttak most mindent. Még a melléjük szegődő Jézust sem ismerték fel.

Szeretettel üdvözlünk!

Kedves Katetéka-olvasók! Sok viszontagság után szeretettel üdvözlünk benneteket újra a KateTékán. Reméljük, megújult weblapunkon is otthon fogjátok érezni magatokat, és megtaláljátok, amiért idejöttetek. Több ezer játék,…
Feltámadt

8. Kart karba öltő

, ,
TÉMA CÍME: Bánat- és örömkönnyek BIBLIAI TÖRTÉNET: Asszonyok a keresztnél és a sírnál (Lk 23,26-31; Mk 15,40-41; 16,1-8; Jn 20,11-18) Zenésítsétek meg és adjátok elő az alábbi verset, ami szintén az ambrusi himnuszformára készült (megjelent a Játéktár a Mesélő Bibliához c. könyvünkben. Harmat Kiadó, Bp, 2008, 66.):

Miklya Zsolt: Kart karba öltő

Kart karba öltve asszonyok sietnek a sírkert felé. Sötét van, de a Föld forog, követet küld a fény elé.

Kakasszó

7. Bánat és öröm a dalköltészetben – a régmúlttól napjainkig

, ,
TÉMA CÍME: Bánat- és örömkönnyek BIBLIAI TÖRTÉNET: Asszonyok a keresztnél és a sírnál (Lk 23,26-31; Mk 15,40-41; 16,1-8; Jn 20,11-18)

A keresztény dalköltészet legrégibb emlékei közé tartoznak Szent Ambrus (?340—397) himnuszai. Egyik leghíresebb a Himnusz kakasszóra című, amely Sík Sándor fordításában így kezdődik:

Világ teremtő Mestere, Ki úr vagy éjen és napon, Időt idővel váltogatsz, S nincs műveidben unalom:

Gyöngykagyló

6. Bánat- és örömtörténetek

, ,
TÉMA CÍME: Bánat- és örömkönnyek BIBLIAI TÖRTÉNET: Asszonyok a keresztnél és a sírnál (Lk 23,26-31; Mk 15,40-41; 16,1-8; Jn 20,11-18) Személyes életünk is tele van bánattal és örömmel. Az is lehet szomorú, akinek látszólag mindene megvan. S az is átélhet ujjongó örömöt, akinek nincs semmije, vagy éppen nyomorúságos helyzetben van. Öröm és bánat nemcsak a külső körülményeken múlik. Hanem min? Keressetek erre személyes példákat. Mondjatok el egymásnak egy-egy bánat- és örömtörténetet. Olyat is lehet, amikor a bánat örömre vagy az öröm bánatra fordult. Ha valaki nem jut elég szóhoz, le is írhatja a történetét/történeteit.
Szíves Biblia

5. Bánat és Öröm Könyve

, ,
TÉMA CÍME: Bánat- és örömkönnyek BIBLIAI TÖRTÉNET: Asszonyok a keresztnél és a sírnál (Lk 23,26-31; Mk 15,40-41; 16,1-8; Jn 20,11-18) A Bibliát a Bánat és Öröm Könyvének is lehetne nevezni. Isten szava mindig az emberhez szól, az ember élete pedig minden helyzetben a két pólus: bánat és öröm között mozog. Nagy bánatot tud követni igazán nagy öröm. Nagy öröm után pedig gyakori a bánat. Hogy miért ilyen ingadozó az ember? Ezen el lehet gondolkodni. Talán mert „emberből van”. Mert a legsajátosabb emberi tulajdonság az érzelmi hullámzás, az élethelyzetek hullámmozgása is. Keressetek erre példákat a Bibliából, a gyerekek által ismert történetekből.
Húsvéti futás

4. Húsvéti futóverseny

, ,
TÉMA CÍME: Bánat- és örömkönnyek BIBLIAI TÖRTÉNET: Asszonyok a keresztnél és a sírnál (Lk 23,26-31; Mk 15,40-41; 16,1-8; Jn 20,11-18) Az evangéliumok tanúsága szerint az asszonyok futva vitték a hírt az üres sír mellől a tanítványoknak. Péter és János is elfutott a sírhoz. János evangéliuma szerint szabályos futóverseny zajlott, ahol az elsőnek érkező ment be a sírba később, jutalma pedig az volt, hogy „látott, és hitt”. Ilyen jutalomért érdemes futni.