Életkorok:  alsós, felsős, 
Képesség területek:  mozgásos játék, ének, zene, ritmus, nyelvi feladat, játék, képalkotás, vizualitás, 
Szervezési formák:  hittanóra, ünnepi műsorok, programok, 
Tudomány területek:  módszertani segédanyag, 
Multimédia:  kézműves oldal, 

Képforrás: 123RF

  • Bibliai történet: ApCsel 1,8; 2,1–41
  • Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi, egzisztenciális, vizuális-térbeli
  • Tevékenység: Mozgásos szóértelmező játék: Repül a, repül a…; történetmesélés, beszélgetés: a Szentlélek jelei; pünkösdi ablakdíszek, mobildíszek készítése

 

Repül a, repül a… (Testi-mozgásos, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi)

A „mondó” (először a pedagógus) a játékosokkal szemben foglal helyet. Mindenki a két mutatóujjával, ujjait váltogatva dobol az asztalon. Ha nem asztal mellett ülnek, a térdüket is ütögethetik a gyerekek. Közben a mondó egyedül vagy a többiekkel együtt ismételgeti: Repül a, repül a, repül a… – s egyszer csak, váratlanul megnevez egy állatot, tárgyat vagy más egyebet, és felemeli a kezét. Pl.:

Repül a, repül a, repül a, repül a – galamb!
Repül a, repül a, repül a, repül a – szék!
Repül a, repül a, repül a, repül a – légy!
Repül a, repül a, repül a, repül a – helikopter!
Repül a, repül a, repül a, repül a – falevél!

Ha a megnevezett élőlény vagy tárgy repül, akkor a gyerekek felemelik a kezüket, ha nem repül, akkor az asztalon (vagy a térdükön) hagyják.

Vannak olyan válaszok, amikor indoklással mindkét választás elfogadható. Pl. a falevél repül, ha felkapja és sodorja a szél, viszont saját erőből nem repül. Hasonló a helyzet a papírsárkánnyal vagy a vitorlázó repülővel. Ezek az esetek jó példák a szél munkájára.

 

Néhány kör után mondót válthatunk, akinek új szavakat kell kitalálni, ismételni nem lehet. Néhány szerepváltás után a pedagógus visszaveszi a játékvezetést a következő fordulattal: …repül a, repül a Szentlélek.

Vajon most hány kéz lendül magasba, hány marad az asztalon?

Beszéljük meg, ki miért tett így vagy úgy. A válaszokból kiderül, ki hogyan képzeli el a Szentlelket.

Valószínűleg Jézus tanítványai sem tudták sokkal pontosabban, mi is az a Szentlélek. Annyit tudtak, amennyit Jézus elárult róla, amíg köztük volt: „erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek” (ApCsel 1,8).

 

A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!

 

A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Gyerekek a Bibliában – újszövetségi történetek menüpont alatt.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .