10-1. Pünkösdi ablakok
Képesség területek: mozgásos játék, ének, zene, ritmus, nyelvi feladat, játék, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: hittanóra, ünnepi műsorok, programok,
Tudomány területek: módszertani segédanyag,
Multimédia: kézműves oldal,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: ApCsel 1,8; 2,1–41
- Intelligenciatípus: Testi-mozgásos, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi, egzisztenciális, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Mozgásos szóértelmező játék: Repül a, repül a…; történetmesélés, beszélgetés: a Szentlélek jelei; pünkösdi ablakdíszek, mobildíszek készítése
Repül a, repül a… (Testi-mozgásos, zenei-ritmikus, verbális-nyelvi)
A „mondó” (először a pedagógus) a játékosokkal szemben foglal helyet. Mindenki a két mutatóujjával, ujjait váltogatva dobol az asztalon. Ha nem asztal mellett ülnek, a térdüket is ütögethetik a gyerekek. Közben a mondó egyedül vagy a többiekkel együtt ismételgeti: Repül a, repül a, repül a… – s egyszer csak, váratlanul megnevez egy állatot, tárgyat vagy más egyebet, és felemeli a kezét. Pl.:
Repül a, repül a, repül a, repül a – galamb!
Repül a, repül a, repül a, repül a – szék!
Repül a, repül a, repül a, repül a – légy!
Repül a, repül a, repül a, repül a – helikopter!
Repül a, repül a, repül a, repül a – falevél!
Ha a megnevezett élőlény vagy tárgy repül, akkor a gyerekek felemelik a kezüket, ha nem repül, akkor az asztalon (vagy a térdükön) hagyják.
Vannak olyan válaszok, amikor indoklással mindkét választás elfogadható. Pl. a falevél repül, ha felkapja és sodorja a szél, viszont saját erőből nem repül. Hasonló a helyzet a papírsárkánnyal vagy a vitorlázó repülővel. Ezek az esetek jó példák a szél munkájára.
Néhány kör után mondót válthatunk, akinek új szavakat kell kitalálni, ismételni nem lehet. Néhány szerepváltás után a pedagógus visszaveszi a játékvezetést a következő fordulattal: …repül a, repül a Szentlélek.
Vajon most hány kéz lendül magasba, hány marad az asztalon?
Beszéljük meg, ki miért tett így vagy úgy. A válaszokból kiderül, ki hogyan képzeli el a Szentlelket.
Valószínűleg Jézus tanítványai sem tudták sokkal pontosabban, mi is az a Szentlélek. Annyit tudtak, amennyit Jézus elárult róla, amíg köztük volt: „erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek” (ApCsel 1,8).
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Gyerekek a Bibliában – újszövetségi történetek menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!