08-4. Annyi áldás…
Képesség területek: nyelvi feladat, játék, ön- és társismeret, kapcsolat, ének, zene, ritmus, képalkotás, vizualitás,
Szervezési formák: hittanóra, csendesnap, családi alkalmak, ünnepi műsorok, programok,
Tudomány területek: művészetek, módszertani segédanyag,
Multimédia: online szöveg, film, hanganyag,
Képforrás: 123RF
- Bibliai történet: Zsoltárok 127,3; 128,1–4
- Intelligenciatípus: Verbális-nyelvi, kapcsolati, egzisztenciális, zenei-ritmikus, vizuális-térbeli
- Tevékenység: Anyaképek a versek nyelvén, értő versolvasás; beszélgetés az anyukákról, milyen vagyok anyaszemmel, kérdések anyának; virágos versálom, álomképek anyáról, anyák napi köszöntő énekek
Már anyaölben is (Verbális-nyelvi, kapcsolati)
Az egyik legnagyobb áldás (és áldáshordozó) az édesanyánk.
Idézzük fel a gyerekekkel: Mi mindent kaptál az anyukádtól? Mi mindent kapsz rajta keresztül?
Előzetesen egy papírcsíkra írjuk fel csupa nagy betűvel a szót: ANYUKÁM. Mutassuk fel a szóképet, majd kérjük meg a gyerekeket, hogy mondjanak egy-egy mondatot, ami így kezdődik: Anyukám…
A stafétaszerű mondatalkotás után olvassuk fel Bertóti Johanna versét, aminek a címe: Anyukám (elérhető a címre kattintva), és az alábbi sorpárral kezdődik:
Kihűti forró kakaóm,
kisimítja a takaróm…
A versbeszélő gyerek mi mindent mond el az édesanyjáról? Van-e köztük olyan, amit közületek is mondott valaki? Melyik a legérdekesebb állítása?
Mit jelent az, hogy „jó barátja a Mikulás”? Szerintetek tavasszal is lehet egy anyuka a Mikulás barátja? Ha igen, hogyan?
Aki szeretne, elmesélhet egy anyatörténetet.
A további tartalmak, és a hozzájuk tartozó dokumentum letöltése már csak előfizetőink részére érhető el! Előfizetéshez kattintson ide!
A sorozat további részeit megtalálod a Segédanyagok / Gyerekszemmel / Gyerekek a Bibliában – újszövetségi történetek menüpont alatt.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!