
4. Jelentéstotó
Május 11-17: Amit hallotok: Megnyílt fülek az első pünkösdön, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit hallotok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön
(ApCsel 2,1–41)
Állíts össze „Fele sem igaz” jellegű totót a bibliai történetben (vagy korábbi történetekben) szereplő szavak, kifejezések jelentéséhez. A vicces és szójátékos megoldások közé érdemes jelentésben közel álló megoldásokat is keverni. Így a játék, ha jól sikerül, szellemi pezsgéssel jár, ébresztően hat.

3. Szóhajtogató, szófejtegető
Május 11-17: Amit hallotok: Megnyílt fülek az első pünkösdön, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit hallotok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön
(ApCsel 2,1–41)
A mindennapi életben is előfordul, hogy nem értjük egymást, hogy le kell fordítani valamit „magyarról magyarra”. A Biblia és az egyházias beszéd esetében is gyakran mondjuk, hogy „kánaáni nyelven” szól, vagyis számunkra érthetetlen szavakkal, kifejezésekkel van tele. Fejtsük meg, fordítsuk le játékosan néhány ilyen „kánaáni” szó, kifejezés értelmét.

2. Hegyezd a füled
Május 11-17: Amit hallotok: Megnyílt fülek az első pünkösdön, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit hallotok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön
(ApCsel 2,1–41)
Ismerős a fülbesúgó játék, amikor egy-egy mondatot, üzenetet kell a csapatnak fülbe súgva továbbadnia. Mi jön ki a végére? A csapat utolsó tagja hangosan mondja ki, ami eljutott hozzá.

1. Mit hallasz?
Május 11-17: Amit hallotok: Megnyílt fülek az első pünkösdön, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit hallotok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Megnyílt fülek az első pünkösdön
(ApCsel 2,1–41)
Adj ki hangokat különböző tárgyakkal, eszközökkel... Meg tudják-e mondani a gyerekek hang alapján, hogy mit hallottak?

6. Mit látnak szemeim?
Május 4-10: Amit láttatok: Tanúságtétel és mennybemenetel, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit láttatok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel
(ApCsel 1,1–11)
Vajon mennyire megbízható a szemünk, ha lát valamit? Mennyire látunk a dolgok mélyére? Mennyire tudjuk szemtanúként továbbadni a valóságot?

5. Nem hiszek a szememnek
Május 4-10: Amit láttatok: Tanúságtétel és mennybemenetel, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit láttatok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel
(ApCsel 1,1–11)
Előfordul, hogy az ember olyasmit lát, hogy a saját szemének se akar hinni. Ilyenkor könnyen kicsúszik a száján a szólás: „Nem hiszek a szememnek”, vagy csak: „Nem hiszem el!”

4. Szemtanúk vallomása
Május 4-10: Amit láttatok: Tanúságtétel és mennybemenetel, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit láttatok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel
(ApCsel 1,1–11)
Tanúim lesztek, mondta Jézus a tanítványainak, aztán a szemük láttára eltűnt egy felhő mögött. Jézusnak is tanúkra – szemtanúkra – volt szüksége, hogy általuk hirdethesse, adja hírül az igazát. Képzeljétek el, hogy vallomást tesznek a szemtanúk, mintha egy bírósági tárgyaláson lennének...

3. Szemed láttára
Május 4-10: Amit láttatok: Tanúságtétel és mennybemenetel, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit láttatok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel
(ApCsel 1,1–11)
Mit tudsz elmondani a szemeddel? Felismered-e a másik szeméből, hogy nyitott vagy zárt, közömbös-e feléd? Játsszatok a szemkontaktussal különböző módon...

2. Jézus-memória
Május 4-10: Amit láttatok: Tanúságtétel és mennybemenetel, Nézőpontok-1, ÜnnepsorolóTÉMA CÍME: Amit láttatok
BIBLIAI TÖRTÉNET: Tanúságtétel és mennybemenetel
(ApCsel 1,1–11)
Gyűjtsetek olyan képeket az Újszövetségből, amelyek minket is Jézusra – az ő személyére, cselekedeteire, igéire – emlékeztetnek. Pl. bárány, pásztor, galamb... stb. Ezeknek a képeknek, jelképeknek az ábrázolásával készítsetek memóriakártya készletet.