Pages Navigation Menu

1. Kire hallgatsz? – érzékszervi és mozgásos játékok

TÉMA CÍME: Az önfejű és féltékeny király
BIBLIAI TÖRTÉNET: Saul és Jónátán (1Sámuel [13] 14)

 

Kire hallgatszKire hallgatsz? Kire bízod magad? – a következő játékoknak ez a kérdés a lényege. Saul is ezt vétette el, amikor másképp cselekedett, mint ahogy Sámueltől hallotta.

Először játsszatok egyszerű vezetőjátékot, amikor a bekötött szemű játékosnak a párja utasításai alapján kell egy akadályokkal nehezített terepen (a teremben vagy az udvaron) végigmenni. Azért is fontos ez, hogy jól összeszokjanak a játékospárok. Az irányító társ utánozhatja a GPS-hangot, s annak stílusában adhat egyszerű, tömör utasításokat, megadva a lépésszámot, irányokat, figyelmeztetve a veszélyre, stb.

Bonyolultabb a játék, ha egyszerre legalább két (esetleg több) pár is játszik. Így a pályán haladó bekötött szemű játékosnak arra kell nagyon figyelnie, hogy melyik hang vezeti őt. Hiába jó a másik hang vezetése, ha nem neki szól. A vezetőknek (GPS-eknek) pedig arra is ügyelni kell, hogy a pályán haladó játékosok össze ne ütközzenek. Ennek érdekében kiadhatnak hirtelen „Állj!” parancsot is.

Másképp is bonyolítható a játék: Most a pályán csak egy játékos halad, s egy vezetőre (GPS-re) kell hallgatnia. De kívülről a többiek is beleszólhatnak, és megpróbálhatják becsapni, félrevezetni. Vajon felismeri-e mindig a bekötött szemű játékos hang alapján az ő vezetőjét (GPS-ét)?

 

Szintén párokat alkotva játsszatok autóvezetést, ahol „automatika” segít a tájékozódásban. A bekötött szemű játékos háta mögött a társa érintéssel vezeti őt. A vezetés előre megbeszélt jelekkel történik, pl. érintés a:

  • ●   hát közepén – egyenesen kell menni,
  • ●   bal vállon – balra kell fordulni,
  • ●   jobb vállon – jobbra kell fordulni,
  • ●   nyakon – hátrafelé kell menni.

Egyéb jeleket is ki lehet találni, pl. a fékezésre, megállásra. Előbb gyakoroljátok az alapjelzéseket, hogy jól összeszokjanak a párok.

Utána jön a gubanc: meghibásodott az automatika. Nemcsak az ismert jeleket adja ki, hanem más, ismeretlen jeleket is ad néha. Ezeket nem szabad figyelembe venni. Vajon így sikerül-e jól tájékozódnia a bekötött szemű játékosnak? Vagy egy idő után összezavarodik, és elvéti a mozgást? Hol van a tűréshatár, ahol még meg tudja különböztetni a jeleket egymástól?

Játék forrása: http://www.szitakoto.com/segedanyag.php?id=1825

Kép forrása: http://czugizsu.blogspot.hu/2014/07/erdei-ovoda.html

 

A feladat megtalálható a Segédanyagok/Bibliai lapozgató menüpont alatt, a “Királytükör” c. sorozatban: http://kateteka.hu/segedanyagok/bibliai-lapozgato/

 

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.